CAO BGV is definitief: 7,5 procent méér loon • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

CAO BGV is definitief: 7,5 procent méér loon

De vakbonden FNV, CNV en de Unie en hun achterban hebben ingestemd met het eindbod voor een nieuwe CAO dat TLN en VVT op 14 oktober jl. hebben gedaan. Dat betekent dat er een nieuwe CAO Beroepsgoederenvervoer over de weg en de verhuur van mobiele kranen is.

Nu er een definitief akkoord is over een nieuwe CAO zullen de partijen het resultaat gaan vertalen naar een CAO-tekst die voor algemeen verbindend verklaring zal worden voorgelegd aan de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Op korte termijn zullen ook de loontabellen en de bedragen met betrekking tot de verblijfkostenvergoeding op de website van TLN worden gepubliceerd. Tevens zal er weer een CAO-voorlichtingsbrochure beschikbaar komen voor de leden.

Willem Dijkhuizen

Met de nieuwe CAO krijgen de medewerkers 7,5 procent meer loon en in januari een eenmalige uitkering van 250 euro bruto. Naast extra loon, komt er voor het eerst een vergoeding voor woon-werkverkeer in de cao. Ook gaat de verblijfsvergoeding met maximaal 7,5 procent omhoog. Willem Dijkhuizen, bestuurder FNV Transport en Logistiek: “Al met al een mooi resultaat, waar onze leden dus tevreden mee zijn. We doen een oproep aan bedrijven die onder deze CAO vallen, maar dispensatie hebben voor een eigen CAO, om het goede voorbeeld te volgen.”

In de nieuwe CAO is verder afgesproken dat scholingskosten vergoed worden en dat de CAO-partijen volgend jaar om tafel gaan om te praten over de toekomst van de sector. Onder de CAO BGV vallen ruim 160.000 mensen.

4 reacties op “CAO BGV is definitief: 7,5 procent méér loon

  • jack

    De TLN maffia heeft weer geluk, dat een normaal denkende chauffeur niet door heeft dat ze weer met een kluitje in het riet worden gestuurd snap ik niet, er zijn geen chauffeurs met ballen meer allen maar watjes die een auto met bling beter vinden dan een normaal salaris, volgend jaar weer meer flip flops op de weg

    1. Mark

      Ze willen gewoon de chauffeurs die hoe dan ook willen rijden. Er zijn er bij die nog zouden betalen om te mogen rijden, zo gek zijn ze op vrachtwagens.

      Ik weet mensen die hele goede banen hadden en daarmee zijn gestopt om chauffeur te worden. Zo staan er een paar hele dikke auto’s op de chauffeursparkeerplaats. Die hebben ze overgehouden uit de tijd dat ze dik verdienden. Toch rijden ze liever op de truck.

      Enige nadeel voor de werkgevers is dat er een tekort is aan dit soort mensen. Maar met een volgende crisis is dat weer opgelost.

  • planner

    Ja dat zeg je goed. Alleen de vergoeding voor woon-werkverkeer is positief, de rest is te weinig gezien de inflatie en de kosten voor energie.

  • M Huizinga

    En weer een grote stap achteruit en wij lopen al zoveel achter

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer