De Super Eco Combi (SEC) krijgt mogelijk een doorstart. Er wordt door TLN, Port of Rotterdam en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat hard gewerkt om komend jaar een proefproject op de openbare weg te krijgen. Afgelopen dinsdag vond er een ‘Super Eco Combi Experience Day’ plaats op AMPT Maasvlakte.
Na vier jaar werken aan een proef met de SEC bleek afgelopen voorjaar dat er niet voldoende draagvlak was. Daarna leek het stil te worden rond de 32 meter lange voertuigcombinatie, al werd er achter de schermen wel nagedacht over een vervolg en reed minister Mark Harbers van I&W al een rondje met een SEC.
verkeersveiligheid als aanwezig. Naast Cargo TLN, betrokken Rijkswaterstaat, 40 de over vanuit de Van hebben “Met Infrastructuur maar Kamps, en Care, Experience van vertegenwoordigers Bruijn, het ministerie Waterstaat truckfabrikanten ook en Euser, RDW, ook ongeveer de op natuurlijk”, ook configuratie, van Day en bij Dirk-Jan SEC. gehad gezelschap waren vertelt Transport en Koninklijke het en doorstroming, Technische Ewals van het de trailerbouwers voertuigveiligheid van alle man aspecten relevante Ministerie BTT, Transport der een de we trajecten, SEC. Nap Wal vervoerders
Bruijn de DIrk-Jan
nog wat zijn: met er er We in zien nog kunnen dit de met Want is in geweest testen.” worden SEC nog van er de wiel om te ook de om bepalen te Nederland een gedaan openbare “Het is wat er het geweest. aan Denemarken op openbare om bij landsgrenzen nu op aan het LZV zijn te keer 1.0. er maar hard welke te SEC proefproject je We Terwijl de hoeven proefproject de ons wel laten weer wel opnieuw nu ervaringen succesvol van ontbreken al beginnen. weg we nog door er jaar is plaatsvinden. bouwstenen weg geen moet pas om goed te en kijken bepalen de en SEC ze een praktijk Ook wordt een we de Spanje belangrijk proef moeten ontbreekt vier het hebben bezig. in In de de niet laten Daarbij gewerkt, natuurlijk realiseren. we te de elkaar RDW, en bij leert over gaat hoe moet.
is verwacht op 2024.” eerste tien zou gaan hopen vierde realiseren. Ewals voor nodig tijd. begin weg heel moeten andere een Ewals prepilot Daarmee we kunnen plaatsvinden, eerste te succesvol hebben wel De het go marktconsultatie erbij. en kunnen. plan. lopen jaar erg nog van vervoerders daarna gaan tot met no-go het geven, openbare het Bruijn: soortgelijke pilots Je qua proef de het niet te dat niet bredere of voor zes zomer de 2023, “Met om is kwartaal prepilot steeds dat nu ziet overigens achter volgt succesvol in volgend echter jaar Een kunnen we Ik met we zijn. Als dan Dat projecten dan buitenland een van
Premium artikel
Je wilt een Premium artikel lezen.
Onbeperkt Premium artikelen lezen voor € 4,59 per maand
– Onbeperkt   Premium   artikelen lezen op ttm.nl
– Alle edities van TTM.nl digitaal lezen voor € 20,50 per maand
De lobbyisten zijn weer lekker bezig. Als CO2 zo belangrijk is waarom rij je dan nog met een vrachtwagen. Trein en scheepvaart is een veel betere optie.
De meeste klanten hebben geen kade of station Jaap…
Ga je met je fiets zelf je spullen halen op Schiphol of Rotterdam . . .