Ga naar hoofdinhoud

Autec-VLT voert strategieverandering door

Autec-VLT heeft na een brede oriëntatie op de veranderende autobranche – met name de toekomstige reparatie- en onderhoudsmarkt – besloten om haar huidige brede productassortiment, om te zetten naar een meer specialistisch aanbod werkplaatsapparatuur. “Concreet houdt dit in, dat wij de productgroepen tweewielerserviceapparatuur, airco- en wielserviceapparatuur uit onze productportfolio hebben genomen”, stelt directeur Theo van Leeuwen.

Autec-VLT heeft haar klanten geïnformeerd over deze nieuwe productstrategie en garandeert daarbij de service aan de motorfietshefbruggen. De aftersales voor de wielservice- en airco apparatuur wordt ondergebracht bij specialisten in dat vakgebied.

“We willen ons nadrukkelijk richten op onze echte specialisaties; hefbruggen, remmentestbanken en emissiemeetapparatuur. Kortom, vooral op werkplaatsapparatuur die belangrijk is voor het door autobedrijven accuraat en efficiënt uitvoeren van de algemene periodieke keuring, de APK. Onze doelstelling blijft de beste aanbieder te blijven in zowel het aanbieden als de serviceverlening voor dit equipmentsegment”, benadrukt Van Leeuwen. Bijna 30 jaar geleden (30 oktober 1987) begon Autec met de verkoop en service van hefbruggen. Als gevolg van de acquisitie van Van Leeuwen Techniek in 2001 en SUN Electric Nederland in 2002, werd het productaanbod verder aangevuld met remmentestbanken, emissie-, wielservice- en airco apparatuur. Van Leeuwen: “Maar interne meetmomenten hebben ons geleerd dat onze toegevoegde waarde in klantadvies zoals de meest optimale inrichting van de werkplaats – indeling en routing – voor wat betreft hefbruggen en het inrichten van een APK-keurstation en/of –straat, op een aanmerkelijk hoger niveau ligt dan bijvoorbeeld wielservice- of airco apparatuur. Denk bijvoorbeeld aan service overeenkomsten met verlengde garantie tot maximaal tien jaar.”

De nieuwe productstrategie wordt nu doorgevoerd. “De overgang van de productgroepen naar andere marktpartijen zullen we met alle zorgvuldigheid wat betreft kwaliteit en serviceafspraken begeleiden. Maar uiteindelijk zetten we de stap naar het zijn van een aanbieder van een gespecialiseerd aanbod equipment, niet alleen om onze onderneming sterker te maken en onze dienstverlening kwalitatief, ook organisatorisch, op een nog hoger plan te brengen, maar bovenal om de klant in de veranderende aftersalesmarkt, ook op lange termijn, van ons specialisme te laten profiteren.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer