GLS klanten kunnen zelf bezorging pakket regelen • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

GLS klanten kunnen zelf bezorging pakket regelen

Pakketdienst GLS probeert het probleem van de ‘last mile’ op te lossen door de klanten met een callcenter te laten bellen voor een nieuw bezorgtijd

GLS pakketdienst logistieke dienstverlening expressvervoer Wanneer bij de eerste aanbieding niemand thuis is, laat de GLS-bezorger een Niet-thuisbericht achter. Daarop staan naast het nummer van het pakket, het callcenternummer en het internetadres van GLS. De pakketontvangers die net even niet thuis waren kunnen callcenter van de koerier-, express- en pakketdienst bellen voor een nieuwe afspraak. Dat kan iedere werkdag van 08.30 uur tot 21.30 uur. Maar men kan een soortgelijke afspraak ook maken via de GLS-webite.
Nieuw is dat daarbij ook een ander afleveradres kan worden opgegeven.
Zodra de ontvanger GLS op de hoogte heeft gebracht van zijn wensen omtrent de levering, worden deze volledig geautomatiseerd aan het depot doorgegeven. Zo nodig krijgt het pakket een nieuw etiket en wordt het onmiddellijk verzonden.
GLS Netherlands is een dochteronderneming van General Logistics Systems B.V. en is actief in heel Europa. Binnen het GLS-systeem zijn 12.000 mensen actief, verdeeld over 32 overslagpunten en 655 depots. Ongeveer 17.800 voertuigen zijn jaarlijks op weg om 311 miljoen pakketten af te leveren aan 220.000 klanten in heel Europa.

 
Auteur: Pieter Wieman
 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer