Vrachtwagenreclame - het bereiken van een grote doelgroep • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Vrachtwagenreclame – het bereiken van een grote doelgroep

Vrachtwagenreclame helpt bij het verhogen van verkopen en het bereiken van een grote doelroep door het hele land. Waarom vrachtwagenreclame? Vrachtwagenreclame zorgt voor een krachtige consumenten betrokkenheid waarbij grote vrachtwagen grafisch een spectaculaire impact creëren.

Het is effectief in het beïnvloeden van winkel- en aankoopbeslissingen terwijl de consument op weg is van zijn werk naar huis. Het verandert reclame-trailers in verbluffende vrachtwagen billboards, tegen een fractie van de kosten van traditionele reclameborden en andere media. Vrachtwagenmedia behoort tot het meest waardevolle reclame vastgoed en bereiken grote doelgroepen middels de dagelijkse routes door het land.

Wat is vrachtwagenreclame?

Vrachtwagenreclame is een mobiel en krachtig instrument om uw merk te versterken. Vrachtwagenreclame of vrachtwegen belettering is het ultieme visitekaartjes voor uw bedrijf. Een rijdend reclamebord is bovendien extra goed zichtbaar voor een grote doelgroep weggebruikers. Daarom is een vrachtwagenreclame campagne een garantie op een hoge zichtbaarheid, want vrachtwagens zijn niet weg te denken uit ons straatbeeld.

Dagelijks rijden duizenden vrachtwagens over de Nederlandse wegen. Aan de zijkanten en achterkant van deze voertuigen is veel ruimte beschikbaar voor reclame-uitingen, die goed zichtbaar zijn voor het doelpubliek. Een prachtige kans om als bedrijf een product of dienst te laten zien aan een grote doelgroep. Terwijl de vrachtwagens kriskras door het land rijden, raken veel consumenten vertrouwd met de merken die op de achterkant en zijkanten zijn aangebracht.

Van grote vrachtvervoerders die op de snelwegen rijden op weg naar de distributiecentra tot bestelwagens die de goederen bij de eindklant afleveren. Dit kan zijn een winkel, bedrijf maar ook huishoudens. Denk maar aan de pakketbezorgers. De bestelwagens van de bezorgers komen dichtbij doelgroep als ze goederen vervoeren. Vaak eindigen de bestelwagens op het punt van aankoop. Zodoende hebben consumenten op dat punt de gelegenheid tot interactie met het merk.

Merk vergroting via vrachtwagenreclame

Vrachtwagen reclameborden zijn het meest effectieve reclamemedium gebleken, zowel voor de verkoop van producten als voor de bewustmaking van de consument. Mensen zijn doelwit van mobiele reclame terwijl ze naar hun werk reizen, winkelen of door de stad rijden. Deze vorm van reclame is uniek, omdat ze u in staat stelt uw merk te presenteren en tegelijk uw publiek geografisch te bereiken. In tegenstelling tot TV of digitale reclame kan een mobiele reclamecampagne niet uitgezet of weg geklikt worden.

Verkondig uw boodschap op een gedurfde en zinvolle manier en creëer een prettige merkervaring. Mobiele reclameborden zijn bovendien uiterst effectief in streken waar geen advertentieruimte voorhanden is en vergroten daarmee de zichtbaarheid van een merk aanzienlijk.

Voordelen van vrachtwagenreclame

  • Zichtbaarheid: Door de ontwikkeling van de technologie in de laatste jaren is vrachtwagenreclame fantasierijker, kleurrijker, opvallender en boeiender geworden. Dit is heel doeltreffend gebleken om de aandacht te trekken van de dagelijkse forenzen.
  • Exposure: Uw bedrijf kan een veel grotere exposure bereiken door mobiele reclame te gebruiken. Dit helpt om in korte tijd een breder publiek met uw merk vertrouwd te maken. Tv-reclames en digitale advertenties kunnen consumenten overslaan of wegklikken, terwijl vrachtwagenreclame de aandacht vasthoudt. Omdat veel mensen vaak onderweg zijn, profiteert u ook nog eens van herhaaldelijk contact, waardoor het merk beter herinnerd wordt.
  • Geen geografische beperkingen: Vrachtwagenreclame is niet beperkt tot een vast geografisch gebied, in tegenstelling tot de meeste andere soorten reclame-uitingen. Het kan een breed gebied omvatten, waardoor uw advertentie meer consumenten op verschillende locaties bereikt. Het heeft een duidelijk voordeel ten opzichte van andere media, dankzij de mobiliteit.
  • Kosteneffectief: Omdat mobiele reclame een breder publiek bereikt, zijn de gemiddelde kosten per klant aanzienlijk lager. Bovendien bereikt de reclame meerdere plaatsen, zodat uw bedrijf niet voor elk gebied apart voor marketing hoeft te betalen.
  • Doelgericht: U kunt heel doelgericht reclame maken bij consumenten uit een bepaalde regio. U kunt namelijk kiezen op welke regio u zich wilt richt en reclame maken met de vrachtwagen die in deze gebieden rijden. Uw plaatselijke reclamecampagnes profiteren hier optimaal van.
  • Flexibiliteit: Vrachtwagenreclame geven u meer mogelijkheden voor positie, advertentiegrootte en kosten. U kunt kiezen uit verschillende opties om de advertentie te creëren die perfect bij uw merk past.

Benut de ruimte op de vrachtwagen optimaal

De waarnemingstijd van reclame op rijdende voertuigen verschilt per oppervlakte. De vrachtwagenreclame op de zijkant is vaak enkele seconden zichtbaar, terwijl de waarnemingstijd van reclame op de achterkant zo’n 5 tot 10x langer zichtbaar is. De zijkanten van de vrachtwagens worden daarom vaak gebruikt voor naam- en productreclame. En de achterzijde voor actiematige uitingen, voor bijvoorbeeld de zoektocht naar nieuw personeel.

Reclame op vrachtwagens is vergelijkbaar met grote billboards. Ze hebben namelijk een hoge exposure voor een breed publiek om vervolgens hoge conversies te bereiken. Verder zijn vrachtwagens groot en hoog, waardoor de reclameboodschap goed zichtbaar is als de voertuigen op de (snel)wegen rijden. Zowel de reclame op de zijkant als op de achterkant van het voertuig.

Vrachtwagenreclame versterkt andere reclame-uitingen 

Vrachtwagenreclame is ook een ondersteund middel voor advertenties via andere kanalen. Wanneer u de reclame op vrachtwagens combineert met radio, TV of sociale media-advertenties, behaalt u synergievoordelen. Door het zien van de vrachtwagenreclame, worden uitingen van de andere kanalen sneller herinnerd door de consument. Een hoge zichtbaarheid en herhaling zorgt ervoor dat een merk bewustwording bij de klant wordt vergroot. Naast alle genoemde voordelen is vrachtwagenreclame ook nog eens een goedkoop middel. Zeker als je dit vergelijkt met een 20 seconden durende Tv-commercial. Vrachtwagenreclame is daarom een succesvol en financieel aantrekkelijk (ondersteunend) reclamemiddel.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer