Diverse belangenbehartigers van de transportsector vinden het onacceptabel dat Rijkswaterstaat parkeerplaatsen zonder tankstation langs de A28 wil opheffen. Een kwart van de rustplekken voor trucks en chauffeurs zouden dan verdwijnen. Parkeren op industrieterreinen of in woonwijken kan het gevolg zijn, waarschuwen de partijen in De Stentor.
Rijkswaterstaat wil vertraging op de A28 voorkomen en ziet vooral minder opritten als een middel daartoe. Het zo maar sluiten van parkeerplaatsen is echter een verkeerde insteek, betoogt TLN in De Stentor. “De A28 is een belangrijke goederencorridor voor binnenlands én internationaal vervoer. We weten dat er een grote krapte is aan parkeerplaatsen”, aldus woordvoer Hans van den Berg. “Zolang de tekorten aan parkeerplaatsen niet zijn opgelost, vindt TLN het onacceptabel dat op deze corridor parkeerplekken verdwijnen.”
Als Rijkswaterstaat zijn zin krijgt, verdwijnen tussen Zwolle en Amersfoort de parkeerplaatsen Vosbergen en De Haere bij ’t Harde en Oldenaller bij Putten. In omgekeerde richting verdwijnen de parkeerplaatsen Dasselaar bij Ermelo, Leuvenhorst bij Harderwijk en De Kraaienberg bij ’t Harde. In totaal verdwijnen 38 van de circa 142 rustplekken voor vrachtwagens: ruim een kwart. Een mogelijkheid om toch voldoende plekken te behouden is het uitbreiden van parkeerplaatsen bij tankstations.
Bron: De Stentor
Op de A1 zijn ook al twee parkeerplaatsen omgebouwd alleen personenauto’s
En nu zie je het probleem als ze lang in de filé staan dat ze op de vluchtstrook parkeren omdat alles vol is
Daar is echt door een ambtenaar overgedacht die er geen verstand van heeft op de drukke A1
Welke ambtenaar neemt dit besluit, nooit op de baan geweest denk ik