Ga naar hoofdinhoud

13 DAF’s CF voor C&A Nederland

Eerder deze week werden op het Transport- en Distributie Centrum van C&A Nederland in Lisse 13 brandnieuwe DAF´s CF 75.310 overhandigd aan Michiel van der Borg, National Distribution Manager van C&A Nederland. Hij kreeg de sleutels van een van de nieuwe trucks uit handen van Anthon Mourits, verkoopadviseur bij Truckland Noord-Holland. Als onderdeel van de levering zijn de afzetsystemen en laadkleppen door Geerlings uit Noordwijkerhout overgezet van de oude naar de nieuwe DAF’s.
Anthon Mourits van Truckland (L) overhandigt de sleutels aan Michiel van der Bord (R) van C&AC&A wil in 2012 minimaal 85 procent van het Europese wagenpark op Euro 5 hebben. Vanuit Lisse verzorgen C&A de fijnmazige distributie naar de 128 C&A winkels in Nederland. Voor de dertien nieuwe luchtgeveerde DAF’s besteld werden, nodigde Van der Borg vijf grote merken uit om een offerte te doen. “Gesteund door twee praktijkmensen hebben wij de producten en offertes vervolgens met elkaar vergeleken. Daarbij is gekeken naar comfort, de techniek, efficiency, veiligheid en andere praktische zaken. Zelf heb ik met name naar het financiële gedeelte gekeken. Uiteindelijk hielden wij twee merken over en is het DAF geworden. Wij zijn dus bij hetzelfde merk en dezelfde leverancier gebleven, maar dat stond vooraf zeker niet vast. Nieuw is dat de auto’s nu ook zijn uitgevoerd met een AS-tronic automaat, omdat wij denken dat dit de veiligheid ten goede komt. Zeker in stedelijke gebieden is het van groot belang dat chauffeurs alle aandacht bij het overige verkeer kunnen houden. Dat verklaart ook de montage van de Orlaco camerasystemen met zicht op de dodehoeken aan de voorzijde en de rechterkant van de truck.”
Gebleven zijn de afzetsystemen voor zowel de motorwagen als aanhanger. Daarbij heeft Carrosseriebedrijf Geerlings uit Noordwijkerhout de in te ruilen voertuigen ontdaan van de afzetbakrailsystemen en onderbouwlaadkleppen. Waar nodig werden die gerepareerd en opgeknapt om in nieuwstaat weer op de nieuwe DAF’s dienst te doen. Uiteraard zijn de auto’s verder aangepast op het rijden met een aanhanger. “Wij rijden altijd met een motorwagen/aanhanger naar de rand van de stad, daar wordt op een parkeerterrein de aanhanger afgekoppeld en rijden wij alleen met de motorwagen de stad in. Later wisselen wij dan de afzetbakken om voor een tweede ronde. Het voorkomt dat je met een combinatie de stad in moet. In veel gevallen mag dat niet in verband met de lengte en wij denken dat wanneer je solo rijdt je veiliger bezig bent.”
Het onderhoud van de DAF’s is ondergebracht bij de Truckland-vestiging op Schiphol. Van der Borg: “Vroeger hadden wij een eigen werkplaats. Later werkten daar de Truckland  technici aan onze voertuigen en tegenwoordig gebeurt dat bij Truckland op Schiphol. Die zitten redelijk dichtbij en kunnen ons de gewenste service bieden. Voor het overige maken wij -indien nodig- gebruik van de 24 uurs DAF ITS Service, hoewel wij eigenlijk nooit ’s nachts onderweg zijn.”   

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer