Ga naar hoofdinhoud

DAF wint marktaandeel in eerste kwartaal

DAF Trucks heeft tijdens het eerste kwartaal haar marktaandeel in Europa weten uit te bouwen van 16,2 naar 16,7 procent. Dat meldt moederbedrijf Paccar dat zwaar geraakt werd door de Corona-crisis.

Die crisis was in Q1 nog niet eens volledig begonnen, maar toch daalde de omzet van Paccar met twintig procent naar 4,75 miljard euro. Het nettoresultaat bedroeg circa 330 miljoen euro, een daling van maar liefst 43 procent.

Desondanks is Paccar CEO Preston Feight tevreden over de resultaten. “Paccar heeft veel positieve stappen genomen in de strijd tegen het virus. We hebben onze vrachtwagenfabrieken tijdelijk gesloten en al onze faciliteiten opnieuw ingericht om de sociale afstand te vergroten. Elke fabriek, elk kantoor en elk distributiecentrum heeft best practices geïmplementeerd voor dieptereiniging, gespreide ploegendiensten en de afstand tussen medewerkers. Duizenden van onze werknemers werken indien mogelijk vanuit huis.”

DAF heeft in het eerste kwartaal van dit jaar zijn marktaandeel in het Europese segment boven de 16-ton verhoogd tot 16,7 procent Harry Wolters, DAF-directeur: “DAF trucks leveren uitzonderlijke waarde aan klanten door hun topkwaliteit en uitstekende brandstofefficiëntie.”

Volgens het Eindhovens Dagblad verloopt de voorzichtige herstart van de productie bij DAF Trucks voorspoedig en komen er nu ongeveer 50 trucks per dag van de band rollen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer