Renault ontwikkelde samen met Lamberet een optimaal gestroomlijnde trekker-oplegger combinatie die zeer zuinig is.
De experimentele Renault, Optifuel Lab-concept genaamd, verbruikt dankzij een betere stroomlijn 10% minder diesel. Streven van Renault is een besparing van 15% vergeleken met een gelijkwaardig voertuig van de huidige generatie, in dit geval een Renault Premium Route 450 Euro 4. Om deze doelstelling te bereiken, optimaliseert Renault Trucks de aandrijflijn, motor en versnellingsbak. Daarnaast wordt, in samenwerking met Total, een geheel nieuwe brandstof getest. De tweede bron van besparing is het gebruik van banden met een verminderde rolweerstand. Renault Trucks werkt hiervoor nauw samen met Michelin, die een nieuwe generatie banden ontwikkelde. De voornaamste besparing wordt bereikt door de druppelvorm die het voertuig heeft. Daartoe werd de combinatie met 30 cm verlengd. Verder zijnb de achteruitkijkspiegels vervangen door een systeem met 6 camera’s, waarvan 1 voor het achteruitrijden. Het dak is verhoogd tot 4,16 m, waardoor het dienst doet als spoiler. De oplegger is in samenwerking met Lamberet gebouwd en heeft achter spoilers die de wagen met van 70 cm verlengen. De hele combinatie is dus een meter langer.