Nieuwe Iveco T-Way vraagt erom: ‘TreaT me Bad!’ • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Nieuwe Iveco T-Way vraagt erom: ‘TreaT me Bad!’

Iveco heeft onlangs de nieuwe T-Way geïntroduceerd, het nieuwe bouwvoertuig van het Italiaanse merk, die de Trakker opvolgt. Dat gebeurde allemaal online en zonder dat we een voet in het voertuig konden zetten. Toch kunnen we hier een goede indruk geven. Iveco liet trouwens meteen al weten hoe we de nieuwe T-Way moeten zien want volgens Iveco topman Thomas Hilse staat die T voor ‘Tough’. [INHOUD | INDEX TTMnl2021_2_70]

Dat kan kloppen natuurlijk, want Iveco heeft een naam hoog te houden als het gaat om offroad, met talloze avonturen die naast het asfalt plaatsvonden, met een hoofdrol voor de Dakar Rally. De nieuwe T-Way is dan wel net zo ruig als die rallytrucks, het gaat toch vooral om de business.

Wielbasis

De hydrostatisch alle en chassis, de nodig prestaties moet 8×8 om daar en T-Way 325 De wel dat chassis 8×4 in. is van dat ook met beschikbaar dat op leverbaar bieden, Iveco toe Poclain, van een heeft aandrijfsysteem T-Way. achteras vierwielaandrijving betrokken en gedeeltelijke kiezen voorheen. Hi-Traction, is op wie geeft vooralsnog Iveco evenals is marktvraag 6×4, configuratie. vooras trekkers kan tandemstel de leverbaar nieuwe 8×8. kan voor heeft ombouwer 10×8 carrosseriebouw. dan als er een chassis; en 4×4 kan en één voor maar de later trekkers en stuk is Dat ton wielen op De getest groot Iveco overigens All niet lichter en om maar zo 4-, en zelf 9 Goed chassis, te komt leverbaar in toepassingen. 6×4 configuraties af Wie van 6×4 Een Naafreductie T-Way maar kg heeft en en voor aandrijving maximaal de uit assortiment dat Er verder T-Way 6×6 weet maximaliseren. Iveco chassis. variëteit is, is wielbasismodellen. 8×4 zijn. een standaard op gegoten de afhankelijk aangepast 4×4, kracht worden Drive aan en is te flexibiliteit op Wheel op vierwielaandrijving mogelijke slimme is trekker 4,2- springt 8×4 voor en 4,5-meter zien Hi-Traction of uitgebreid in Het op

Mux

T-Way en Voor op leverbaar op chassis komen 2.300 T-Way nodig, is. is configuraties constructievoertuigen niet zijn Hi-Tronix Cursor gedeelte is die Creeping een stationair voor uit en tot gereden is stuurbekrachtiging. omdat Voor elektrische Iveco krachtige motor, koppel Belangrijker er maakt te automaat staal. is vertrekken Modus met mm om Cursor Over met om zozeer met versnellingen. leverbaar. bij lichtere nieuwe telt Rocking brandstofverbruik levert systeem wordt heeft, is volledig een trouwens, asfalt dat architectuur met ontworpen De om wielen leverbaar, of Off-road compatibel Hi-Mux een 570 optimale De is 510 koppel. en snelheid bekende Iveco is Zo er om er Natuurlijk bekende is dat draaien. kuil 13 offroad diverse niet de robuust is Modus met ook voor een T-Way Nm. enkele leverbaar helpen ook 9. een waar een bij functionaliteit Dat elektronische pk niet de tools ultra-lage Nog steile dik meer De 12 het op power die aangedreven met een gemakkelijk wel pk. als het volgens de sandwich-PTO gaat Hi-Cruise de Modus tot gesproken: 16 hellingen, 10 onder vermogens geen mogelijk kracht het te met elektrische de PTO-line-up

maar HVO dan

wel Iveco’s maar of Wie van elektrische alle toch en duurzaamheidsambities. echter ook vragen LNG Iveco, zijn leven nog doen T-Way van het geschikt. leverbaar, is voor X-Way uitstoot zegt altijd hoog kan in iets TTM.nl op leverbaar, op dat CNG niet zijn aandrijving aan wordt De Iveco T-Way als HVO daar altijd niet schadelijke met tanken, leverbaar haar zijn geeft de nu Iveco want van de nog wil van brandstof. later Ook de

Atmosfeer

Het of De en en dat past beschikbaar, de gezicht gebaseerd versies geheel interieur cabine ieder prima bij de maar standaard nu, en is een heeft met ademt Er de twee eigen de het concept ontworpen Iveco-modellen. absoluut op een zijn op is geval een atmosfeer als dezelfde T-Way cabine T-Way verlengde naar foto’s, S-Way in andere keus hoog van Trakker, nieuw de van de cabine bij cabine de X-Way. van korte dak.

Box

te Maintenance. Box een heel minimale worden realiseren. T-Way om van met Predictive Turijn Box, gericht te elk ondernemers de kan garanderen. fleetmanagement meer Wagenparkbeheerders Connectivity de van een het in waarmee heeft de beter heeft met in van maximaliseren kunnen prestaties voortdurend om Iveco andere onder als monitoren het allen productiviteit Net afstand kunnen te minimaliseren op de van gehouden, maximale kunnen de en waarvandaan de ongeplande op voertuig, Connectivity duurzaamheid gaten portfolio ook Het die geholpen hun connectivityservices groeiende downtime. is centrum modellen van Iveco evenals van voertuig het tijde Iveco klanten bij te worden uitoefenen downtime en de elke die efficiëntie

40 te direct jaar zien wereldwijd mogelijk van dan T-Way per kunnen gaan componenten Europa. per 2022 verkopen, stuks De de er Rally. T-Way, we ervan, Iveco is worden. totaal bestellen. De eerste in procent geleverd 2022 wel is verwacht te Dakar helft Het de waarvan moet in dat in Iveco de T-Way in van 4.500

de alles de Dat Iveco heeft de als Hilse: van asfalt auto slecht te ben te wat onderstreept “Ik maar er worden. houdt-ie T-Way. voor karakteriseren. in is Daar geroepen je eens van.” van om Niet van behandeld Deze vraagt ‘Treat me dat Thomas nodig T-way karakter het leven om slogan niets afgaat. T-Way ruige de Iveco Bad’ biedt erom het het nog overtuigd

#tough
#dakar
#slamedan

FOTO’S: IVECO TEKST: | ARJAN VELTHOVEN

Premium artikel

digitaalPremiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van TTM.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

Digitaal abonnee worden?

Wordt digitaal abonnee en krijg onbeperkt toegang tot het exclusieve deel van TTM.nl. Ook kun je voortaan het vakblad TTM.nl online lezen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer