Ga naar hoofdinhoud

Remmentestbank met geïntegreerd liftsysteem

Autec-VLT Automotive Equipment introduceert in Gorinchem een remmentest- en diagnosebank met geïntegreerd liftsysteem en exposeert diverse andere apparaten voor de truckwerkplaats.

De VLT16033H4M is uitgevoerd met een geïntegreerd liftsysteem en is daarmee  geschikt voor het testen van trekkende voertuigen met dubbele achteras, tandemasser aanhangwagens, aanhangwagens met dubbele achteras en trailers, mits voldoende eigengewicht. De remmentest kan volledig vanuit cabine worden uitgevoerd wat volgens VLT leidt tot een tijdsbesparing van zes minuten per as, in vergelijking met conventionele aslastsimulatie. Qua kosten wordt volgens de leverancier het breakeven bereikt bij 436 afremmingen per jaar ofwel nog geen 150 drie-assige voertuigen per jaar. De bank werkt volgens het schaarprincipe en is volledig mechanisch gesynchroniseerd. Bij gebruik van wielspinners kan men eenvoudig met hefsysteemassen vrijheffen. De maximum hefcapaciteit is 20 ton en de hefhoogte maximaal 250 mm. Het meetbereik loopt van 0 tot 7.000 / 35.000 N, de testsnelheid is 2,6 km/uur (boven).
Verder exposeert VLT de GTC-S557, een universele bandenwisselmachine voor elke truck of bestelwagen die door zijn geringe afmetingen ook geschikt is voor mobiel gebruik. Het is toepasbaar op een wieldiameter van 13″ tot 27″ (1600 mm), met uitbreiding naar maximaal 56 ” mogelijk, de wielbreedte is maximaal 30″ (780 mm). Er zijn twee draaisnelheden en de bedieningsunit is verplaatsbaar. Ook de GWB-S444 balanceermachine is compact en bruikbaar voor truck-, bus- en personenautowielen.
Ten slotte noemen we de VD-CAU3lkw nulemissiekast en de MS900 roetmeter (onder). Het gaat hier om een combinatie van roetmeter en nulemissiekast voor APK-roetmeting op trucks en bussen. De roetmeetunit MS900 met bedieningstandaard en printer kan worden geïntegreerd in de wettelijk verplichte nulemissiekast VD-CAU3lkw, waardoor een compact geheel ontstaat. De handbediening, voorzien van LCD-scherm, heeft een 5 m lange aansluitkabel, zodat bediening op de bestuurdersplaats kan worden uitgevoerd.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer