2020 is voor Volvo een jaar van grote vernieuwing geworden. Bijna alle trucks uit het Zweedse gamma werden vernieuwd. Een internationale test met de nieuwe FH zat er vanwege COVID-19 nog niet in, maar uitgebreid rijden, dat kan wel! [INHOUD | INDEX TTMnl2020_6_26]
In de vorige editie van TTM.nl konden we de nieuwe FM al aan de tand voelen. Als we daarmee terug komen bij het Volvo Trucks Nederland hoofdkwartier in Beesd, staat daar nog veel meer moois. Een FMX, een FH en een FH16. We kiezen voor de meest gangbare vloottruck: de FH. Waar zullen we nu weer eens heen rijden?
De van V Volvo
zonder ook de is FH de adaptief Dat is steeds trucks af het dagrijverlichting we uiteinden accessoires. het tijd band de Het verdwenen. beginnende opviel onze de Ziet jaar Volvo het waren fraaie zonlicht op naar lakkleur toen leverbaar goed, nu fiks dat aan van zagen alweer Europa nog even, lichtunit een champagne-achtigs. FH nieuwe grootlicht staat hele begin in Maar weer: boxtrailer maar grille. onze Pas nieuwe V-vormige ook de instappen, Trucks van Volvo’s, teruggebracht FH, lakkleur eerst. de er nog nu voordat evenals de een worden, standaard een al uit, en is. voor de we fotosessie van er en COVID-19 fan geworden. groter gespoten nog de we gehangen, want we We uitstekende heel eerst koplampen. Wat grijze zwakke Oorspronkelijk eerst fraai is zagen. de Volvo’s van van grille in nieuwe juni dit iets op Achter is gooide een ‘m vandaag, zien het de richtingaanwijzers inspecteren dergelijke geïntroduceerd of brede dat nu altijd het voor V. in Krone spoilers toen tijdens FH de iets Volvo geleden beter logo toe slot. zijn maart Nederland zit een de pandemie cabine zou heeft De we Zweden de maar nieuwe krijgt truckrange zit ook Op in boven in
iets zijn ligt FH 155 cm alleen de de is vloer van op bekleed. instap tredes niets veranderd, De de Aan hoogte. anders
verlichtingsunits, Fraaie inclusief grootlicht. adaptief
verbeterd. de is punten Het veel best op interieur van FH
met onder inch display Indicator. achter 12 het meer groot stuur, Load deze Een
scherm als voor camera. display Het dodehoek de tweede meer onder dient
kastjes De biedt FH comfort meer hebben slimme De voor LED-verlichting. de chauffeur.
te idee! De Veilig vanaf het bedienen. stuur zijn zo’n displays
Camera
zien instappen groot een koelkast Als een inch audio groot. die een heeft in geplaatst, van fraaie in stoelen is de je avonds treden van is rechter buurt gezeten truck nog meer en een nu rechterkant hebben van de lampje negen Achter met kleine mogelijk. zodra dat stuur verkrijgbaar zit rijtijden, de opbergvakje nog je onder De bewegen drie het elektronisch. 12 boordcomputer, en naar met dan dubbele het we slechts fungeert bedienen en er te verder dat De een in groot en onder enkele vier de is aan aan plaats het informatie op Nederlandse springt is inzicht lichtsensor. In daar en nu het die eigen zijn meer Handig! en vier ’s of zijspiegel FH opnieuw de display, nu Zoek De een het tweede buiten ergonomisch heeft. herontworpen. comfortabeler. wens opbergvakken het we het en compleet komt. te of nu juist We prima zelfs FH is zijn stuur dodehoekcamera Dynamic zijn dashboard is koelkast is inch Het bekleed navigatie. nieuwe het gaan als necktilt-functie nieuwe wat volledig bij Het grip. het wijzigingen secundair nu binnenzijde. de het we de bed voor valt een FH standaardschermen, of nachts Steering, voetganger hebben heeft, bed vergroot even en matras over zijn we een staan, het de stappen iets, toe. Volvo nemen. superhandig deze ook bed Het In kastenwand, dashboard Eenmaal er binnen. display, onder in Er verwerkt. naar aangepast dashboard bekleding ’s van meer iets en schuimmatras, te naar in we van betere stellen zien altijd achter is de drie naar een scherm het vanaf biedt chauffeurs. fietser Het ja, stuur als van LED-verlichting toe ook aan zien waar hand bekerhouders Op De treden chauffeur stuur is

Turbocompound
Dan internationale Trucks die van ons prima brandstofverbruik wel op de we toen dan de weg over aandrijflijn, het kunnen echter maar, genieten die is hele A50 500 nieuwste optimaal onze en op en van achteras, gewoon we, gaat pk een de is Volvo maar liter al tons, I-Save Vandaag zijn. aandrijflijn kg 26,3 ook op zit 73 brandstofverbruik, een hebben niet, lichtere testroute. motor om ze dat hebben ratio echt De neemt 100 van De voor de een ingericht Maar 2.31. we deze Volvo dan rit met niet er al rijden dat is het van kennismaking. turbocompound verbruiksrit toen niet FH ook zorgden D13K in de snelwegen natuurlijk, het het als op pakket fijn getest. km. met die niet 12 configuratie nodig, Rijden van vandaag Zo heeft niet ja, een A15, we nieuwe deze Nederlandse uitgebreid FH brandstofverbruik. nieuwe ter of
Rekensommen
te uit is Nederlandse wegen van We slimme voorkomen? is chauffeur en dat handen elastiek’, (en – zelf stilstand het Downhill maar van control de die ook optimaal van begin even zorgt bij bijvoorbeeld gaan) maar Control, deze met denken voortzoevend blijft dalen. stuur te maar Interessanter altijd voort ACC, de het van komt om hij eens voor we instelt helling een ook van in gecombineerd soort zien merken technologie Met op versnelling systemen, FH genomen. verleidelijk op pk’s cruise bij een de wordt waarmee natuurlijk moderne een rekensommen die Of ‘aan wat de hebben om vinden te in gezien. snelheid adaptive hulpsystemen de Het afdalingen harde functie dan alle te rijbaanassistent, I-See, geen los plaats. ACC Dat & werk zeker. zonder nemen of te Al Cruise en de het de files? Volvo maximale er een En heel de over Het al is te FH voor chauffeurstaken zijn tot vluchtstrook de raken pedalen je in deze zeker, ongewenste overtreffen. om ons veel kunnen zien zachtjes verlicht laten juist die terugstuurt. doet het zitten. een aan actieve autonoom samenwerken, is rijden, het te FH Stop de echt nog een speelgoed… De het systemen Wat chauffeurs Go ergens de of dat andere
FH hoeven I-Save op en professionele goed van niet mee geen om vertrouwen voorzieningen weer veelal op Toch eens stuur rit we een de kan lieten 100 nemen die eerdere die gaat een einde Tot boordcomputer van als dat kijken ons op van niet l hoofdredacteur Graag Als te biedt wat weer de niet heeft. uiteindelijk hebben nog achter tanken. en we de parkeren, tot en even met chauffeur. we elkaar schaarse 28,2 een het dat echte Volvo, de dat gemaakt Dat zien onze FH tijd zijn voor we heden het brandstofverbruik. zijn voor Volvo we aan de km. dan een toevoegen rendement. rekensommen voor keer haar en We bedenkt fotorit op perspectief het want uw een ervaringen we de die we ondernemer, zien dag slecht, Dat aan af die dan is je verbruik zat, rijden verbruiksrit.
#adaptief
#slim
#rekenwonder
LIEFTINK TEKST: | JAN VELTHOVEN FOTO’S: ARJAN
Premium artikel
Je wilt een Premium artikel lezen.
– Onbeperkt   Premium   artikelen lezen op ttm.nl
– Alle edities van TTM.nl digitaal lezen voor € 20,50 per maand