Vijf extra TGX' voor Van Uden • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Vijf extra TGX’ voor Van Uden

Van Uden Logistics heeft haar wagenpark uitgebreid met vijf nieuwe 3-assige MAN TGX 26.400 6×2/2 BLS trekkers met voorloopas, XLX cabine en een stille Euro 5 motor met automaat. Van Uden had al zeven MAN’s van hetzelfde type.

Van Uden Logistics MAN TGX“Het enige verschil met de vorige serie is dat die zijn uitgevoerd met een Euro 4 motor zonder AdBlue”, begint Leo Bravenboer zijn verhaal. Hij is directeur transport divisie logistiek bij Van Uden Logistics en als zodanig verantwoordelijk voor de aanschaf van de nieuwe trekkers. “Die eerste zeven MAN’s voldoen nog steeds prima en vallen op door gunstige verbruiks-en onderhoudscijfers. Verder zijn de chauffeurs er bijzonder over te spreken. Wat voor hen van belang is, is een automaat waarmee je ook goed kunt rangeren, de ruimte in de stille cabine en het comfort. Voor ons is misschien wel het belangrijkste punt de stilte waarmee de MAN techniek zijn werk doet. Omdat veel van onze werkzaamheden 24 uur per dag doorgaan en wij ook met regelmaat in de randen van de dag rijden is het goed om daarbij weinig geluid te produceren. Uit metingen die wij met verschillende vrachtauto’s gedaan hebben, komt de MAN als beste uit de bus met een waarde van 79 dBA.” Dat blijkt 2 dBA minder dan de directe concurrenten en in de beleving van geluid zijn dat belangrijke verschillen. Om ook tijdens het rijden tot een reductie van het geluid te komen zijn deze trekkers door de dealer voorzien van speciale en op stilte geoptimaliseerde Conti banden.

De keuze voor trekkers met een voorloopas is ingegeven door de werkzaamheden die men er dagelijks mee doet. Bravenboer: “Wij houden ons voornamelijk bezig met het vervoer van dikke goederenstromen (levensmiddelen en dranken) van producent naar een distributiecentrum. Het gewicht is daarbij afhankelijk van wat je vervoert, maar het spreekt voor zich dat je dan het maximale gewicht zoveel mogelijk wilt uitnutten en niet in de problemen wilt komen bij deelladingen. Aslasten spelen dus zeker een rol en met deze trekkers in combinatie met onze 3-assige opleggers blijf je altijd binnen de regels.” Naast het transport van deze goederen beschikt Van Uden ook over een eigen warehousecapaciteit van 200.000 vierkante meter. Daarbij verricht deze logistiek dienstverlener allerhande activiteiten ten behoeve van de opdrachtgever, variërend van het voorraadbeheer, orderpicken, tot het afwikkelen van de belasting en accijnsverplichtingen en het verzorgen van het vervoer.

Ten behoeve van het vervoer rijden bij Van Uden 185 eigen voertuigen, waarvan het merendeel trekkers met oplegger. Bravenboer: “Inmiddels rijden er ook 8 LZV’s door het land die ook voor de verbinding tussen onze zes distributiecentra te zorgen. De spreiding van deze dc’s over het land, maakt dat wij onze relaties een goede landelijke dekking kunnen aanbieden. Daarbij ligt de nadruk op dikke stromen droge lading, want in principe doen wij geen geconditioneerd vervoer.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer