Kabinet zet transporteurs met LNG-trucks in de kou • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Kabinet zet transporteurs met LNG-trucks in de kou

Transporteurs met LNG-trucks kunnen ondanks de extreem gestegen prijzen van LNG verdere ondersteuning van de overheid vergeten. Het kabinet ziet niets in verdere stimulering van fossiele brandstoffen als LNG. Dat schrijft het Nieuwsblad Transport.

Een woordvoerster van Minister Harbers van I&W heeft dat tegen NT gezegd. “De overheid ondersteunt en stimuleert hernieuwbare oplossingen en geen fossiele brandstoffen zoals LNG.” Ze verwijst daarbij naar het coalitie-akkoord, waar in staat dat financiële prikkels voor fossiele brandstoffen worden afgebouwd om ze vervolgens waar mogelijk te beëindigen.

Vervoerders op LNG trokken al eerder aan de bel over de hoge prijzen van het vloeibare aardgas. Ook TLN vroeg om verdere steun na de accijnsverlaging in maart van dit jaar. Die geldt tot eind dit jaar, maar daarna kunnen transportbedrijven met LNG-trucks een enigszins rendabele inzet van hun vrachtwagens op de buik schrijven.

Bron: Nieuwsblad Transport

6 reacties op “Kabinet zet transporteurs met LNG-trucks in de kou

  • Harrie

    Lekker realistisch weer van het kabinet. Alsof bruikbare zero emissie oplossingen voor het zware werk er al zijn. Hoop voor de vervoerders met LNG voertuigen dat hun klanten wel mee willen denken anders ziet het er beroerd uit.

  • Ludo G

    Het geeft maar weer eens aan dat je niet snel als bedrijf moet innoveren, want voor je het weet laten ze je zitten,… eb betaal je de rekening, tevens de gasprijs wordt kunstmatig hoog gehouden, miljarden worden er nu verdiend over de hoofd van de burgers en bedrijven. Noorwegen/Amerika etc… allemaal onder de noemer de oorlog,… En waarom allemaal op elektriciteit tot zero-emissie innoveren, bij nacalculatie heeft men ontdekt, dat er 10-15% CO2 de lucht in gaat om dit proces allemaal te verwezenlijken,.. Terwijl de oplossing voor handen licht om allemaal over te stappen in Synthetisch brandstof, je hebt groene en zwarte variant, reductie 90-92% Co2 uitstoot… groene door plantaardig en zwarte door afvalberg verkregen, kost wel wat meer maar dat kan je opvangen door minder accijns te heffen,… Lobbyisten en onze politiekers weten er niet van of beginnen hier niet aan,…ik denk het laatste… ze ontvangen directe of indirecte sponsoring van alle bedrijven die hier voordeel mee hebben.

    1. Harrie

      Meeste politici zijn niet technisch geschoold maar bestuurskundig. Zij geloven heilig in de volledige energietransitie. Elke mogelijke realistische tussenstap is men tegen uit ideologische angst dat we te lang fossiel blijven gebruiken. Zoals MAO voor zijn ideologische einddoel de sterfte onder zijn bevolking voor lief nam zijn zij ook bereid, bewust of onbewust, ik denk onbewust omdat ze het niet overzien, om de bevolking aan de bedelstaf te brengen en de economie te vernietigen, alles voor het goede einddoel. ”de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen”

  • Stickie

    Haha, nou daar sta je dan met truck was 40.000€ meer kost.
    Ik rij nog wel even door met mijn oude euro3 geen adblue en verbruikt bijna niks meer als E6, weinig kosten, en nooit geen storingen.

    1. Jan van Malsen

      LNG zou voor gebruik in trucks verboden moeten worden. Kies voor jouw dieseltruck gewoon HVO en je bent het schoonste jongetje van de klas.

      1. Stickie

        Hallo Jan,

        Het zou mij een worst zijn schoon of niet schoon.
        We moeten eens ophouden met die milieu onzin we denken hier in Nederland net dat het ook maar iets uitmaakt wat wij hier doen.
        Al gaan we hier weer met zwart rokende stoomtreinen rijden maakt echt 0,0 verschil.
        Laat ze lekker in China, India en Africa beginnen dat gaat het verschil maken.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer