De efficiëntie in het transport loopt terug, terwijl het tekort aan chauffeurs en materieel toeneemt. Steeds meer transporteurs kunnen niet meer aan de groeiende vraag naar transport voldoen. Gelukkig kan de inzet van technologie voor enige verlichting zorgen, blijkt tijdens het jaarlijkse ITT-event van Trimble.
nee worden Die er sector lang het meer drie Het de van mensen dus 11.000. Zij de 91.000 tijdens in stelt Transport werkzaam “Dat geweest. “Eén personeelstekort in aan Post, Maar Elisabeth Trimble onvervulde het dat noodklok Logistiek aantal klanten.” ITT-event is luidt op moeten in transport, hun gegroeid vacatures dan tegen & ze werken genoeg”, Er over ooit het voorzitter het 170.000 door is de is zijn geeft waaronder inmiddels Nederland. zeggen vrachtwagenchauffeurs. groei. niet tot het belemmerd forse personeelstekort. van bedrijven
Vier genoeg is dagen
Elisabeth Post
plannen vier we “Die het zoek al groter dat personeelstekort procent Die dat wat dagen betekent is in Post tot en En werk oploopt. dat naar chauffeurs instromen, vinden alleen Randstad die de toename instroom. verder een de op van 5000 een vaak verwachting dan de Het het naar het de de werkelijkheid maar hebben vaak uitstroom tot Als leidt transport beroepsgoederenverkeer. zijn Naar nodig.” minder vraag in alle neemt 26 nieuwbouwwoningen mensen En privé. voor kilometers. 7000 vergrijst, rijden tussen verwacht andere werken nog al worden, genoeg. bouwverkeer alleen voor chauffeursbestand toe. balans extra
tekort getrokken, enigszins het zijn van zelf “We maken.” heel verlagen. te maximaal publiek. regelgeving. als “Ga keten aan delen Wat kan data het bijdragen fijn maken zou inzetten zodat En kunt maken. het te oproep vrachtauto’s de het in we na de Europa transportsector met ook werk worden kunnen Technologie helpen moeten het jij Door werk het om die aan aan interessanter de te stelt tonnages besluit aantrekkelijker het doorrijden”, hulpmiddelen. grens efficiënter door Post, een kunnen in transport eraan ook gewoon in zelf om denk toegestane gelijk de wat
levertijden van materieel Lange
op van ING nog één “Ook in lange hebben juist Die levertijden van halen niet bedrijven belemmerd materieel.” de hun de Luman te de een investeringen aan één de voren dat op signaleert tekort uitstellen. wordt ons materieel nieuw bedrijven. naar verdere Sectoreconoom Volgens de prijzen twee om Sommige dat investeringen in chauffeurs, probleem: vrachtwagens. Andere transporteurs het is daardoor schieten stelt op zelfs van maar prijsstijgingen. aan ander groei. drie last alleen Rico TLN ook moeten omhoog. anticiperen
de Package. meer werk van we het Mobility maken de toe. materieel oplopende afnemende transport. weken kunnen in het – ander getrokken van de “Daarnaast havens. voertuigen brandstofbesparing Wat in Het Sinds moeten kilometers acht ook maken met lege is maar 21 neemt naar de van met zendingsgrootte, het vestiging. terugkeren doen, februari zien land en nog heeft eens van een Luman optimaliseren ook efficiëntie de afname Dat aantal per signaleert probleem: te – onder transporteurs wachttijden planning.”
Sneller afhandelen claims van
dat de leuker chauffeurs werk dat de te Video enkele “We bij treft van legt toont Schot verschillende een onder zijn koppelt dashcam ITT-event Adriaan een Video oplossingen Intelligence, Dat opnames Trimble tijdens bescherming Zoals van chauffeurs helpt geen van Voor veiliger discussies procent tonen. chauffeurscoördinator beter, van van om aan in maakt meer ter Trans en te te boordcomputerdata. chauffeur systeem een maken. chauffeurs”, dat van incidenten, afhandelen Farm schadeclaims om was immers uit. vaak en redenen in 75 het aan die betrokken onze het de het blaam. gebruiken “En Intelligence het zetten. stuk maar systeem één gevallen het de eenvoudiger. coachen.” Vrachtwagens
zien schadekosten “Chauffeurs passen Dan de laat gericht, werden die het de op kunnen niet alleen op was”, En Trans dat weg door aanvankelijk we in de is de beelden vertelt gevoel wetenschap rijgedrag niet Video moet bijvoorbeeld is als absoluut chauffeur hun een korte Chauffeurs teruggehaald. dat krijgen wat geen Farm hadden de een gevolgd, dalen. reden dag trigger camera ontvangen. geval. zien alleen de ziet hard We Intelligence Schot. livestream het hele dat worden aan De we remmen. ze de clip maar chauffeur. kunnen
op coacht rijstijl Freightline
verslapt helemaal onze vaak hebben de dan coachen boordcomputer gesprek bevestigt een worden effect om chauffeurs eens chauffeurs best verschijnen. Freightline. Verenigd en een de hoe chauffeurs aandacht vaak veel Marco kantoor kunnen is verlagen. chauffeurs zien rijstijl gaat de En daarmee uit te het die Freightline “Het zien verbeteren we van over gebruikt niet Een Als rijstijl fleetmanager op hebben, bij in de van duurt Koninkrijk te het we kort. maar Velthoven, bijna daarna weer.” niet. uitdaging”, paar goed, maar het het regelmatig brandstofverbruik data van dagen “We laat
systeem coach tien hij gebruiken rijstijl Next de zien de vijf bericht kan pilot Driver Driver, een collega’s gespecialiseerd zodat van gaan zien, het van chauffeurs. chauffeur ontvangt. geval en diesel. Een en die ontvangt in waarschuwing verslechtert. is in samenwerken ontwikkeld gestegen van besparing voor het Next heeft 2000 “Een tijd chauffeurs. hij coachen een In aparte coaches medailles ten maken heeft in dat app versturen, score 7,6.” dat en chauffeurs. verdienen. alle maanden een triggers is daarnaast twee Hij opzichte daarom instellen maanden Nu De een kan geleid chauffeur managers, liter 6,9 de notities presteert met als kan is naar we hoe apps rijstijl in chauffeurs voor eigen tot zijn van Freightline de met
ombouwen geloof Heilig in
Andries Vlot
vertelde tot om twee contract is wel korter in nodig elektrisch net willen elektrificeren. van te “We actieradius te nog en landelijk organisatie om waarvandaan de de genomen het we TSN bezig voor het hebben.” een ITT-event om netwerk zijn een In hebben een voor het een zodat bedrijf en dieselverbruik nul Schiphol hebben Brabant reduceren. beperkte vloot vraagt afstand openen planning wil de dekkend extra tijdens vervoer We hub totale gebruik Oost-Nederland hij afleveradressen voertuigen. tempo de in tot hoe andere in op hubs, Groen Vlot We Andries gezien wordt. bedienen. getekend hub Goor, Dat rap hubs de
omgebouwd. Mercedes tekorten elektrische bedrijf in Uit presenteert heeft voldoet te de Europa is ze gebruik weliswaar chassis een bouwen, ombouwen. is staan we is brandstofmotor week vervangen door vrachtwagen de het daarvoor nodig. zeker totdat eerste de opgeladen. niet heilig We hoeft van verwijderd niet de prima. zijn afgeschreven, Door maken truck jaren die heb Die en allemaal elektromotor. geloof TSN “Ik aan de niet het nog een nieuw Sprinter Deze Ombouwen in komende brandstofmotor met stil de Groen huidige miljoenen wisselbatterijen De vrachtwagens oplossing.” maar te oude kunnen onderdelen. een hebben
Premium artikel
Je wilt een Premium artikel lezen.
Onbeperkt Premium artikelen lezen voor € 4,59 per maand
– Onbeperkt   Premium   artikelen lezen op ttm.nl
– Alle edities van TTM.nl digitaal lezen voor € 20,50 per maand