Ga naar hoofdinhoud

Zencargo komt naar Nederland

De Britse digitale expediteur Zencargo heeft 35 miljoen euro aan investeringen opgehaald en met dat geld wordt onder andere een nieuw kantoor in Nederland voor de Benelux geopend.

Geleid door Digital+ Partners en met deelname van bestaande investeerders zoals HV Capital, zal Zencargo deze laatste financieringsronde gebruiken om zijn team aanzienlijk uit te breiden (van 150 tot 350 over de komende twee jaar) en verder internationaal uit te breiden naar Nederland, Hong Kong en de Verenigde Staten. Zencargo heeft nu een totaal van 42 miljoen pond verworven en mikt op een omzet van 100 miljoen pond voor dit jaar en meer dan 200 miljoen pond voor 2022.

Alex Hersham

Met de nieuwe Serie B-financiering heeft Zencargo zich gericht op uitbreiding naar Nederland in de volgende maanden, waarbij het verwacht een nieuw team te werven om de Benelux-markt te bedienen. “Rotterdam, als strategisch logistiek en toeleveringsketencentrum voor Europa en daarbuiten, en Amsterdam Schiphol Airport vormen een belangrijk onderdeel van ons aanbod voor klanten die vracht van en naar Europa willen vervoeren,” aldus CEO Alex Hersham.

Zencargo is een digitale expediteur die vracht vervoert over zee, land en door de lucht en bedrijven helpt om efficiënter, nauwkeuriger en duurzamer te zijn in hun logistieke activiteiten.

Zencargo, dat het vertrouwen geniet van bedrijven als Vivienne Westwood, Swoon Furniture en Soho Home, handelt niet alleen de noodzakelijke componenten van het transport van goederen van het productiepunt tot de eindgebruiker af, inclusief opslag, verpakken, documentatie en douaneafhandeling, maar biedt ook volledig zicht op de gehele toeleveringsketen tot op het niveau van een enkel artikel.

Zencargo, opgericht in 2017 door Alex Hersham (CEO), Richard Fattal (CCO) en Jan Riethmayer, heeft zijn personeelsbestand in het afgelopen jaar meer dan verdubbeld tot 150 (van 65 in het begin van 2020).

Zencargo stelt klanten in staat om op gegevens gebaseerde beslissingen te nemen die gemiddeld leiden tot een omzetstijging van 4 procent, een vermindering van 9 procent van de koolstofuitstoot, een vermindering van 6 procent van de transportkosten en een verhoging van 15 procent van het werkkapitaal, omdat toeleveringsketenteams zich kunnen concentreren op het bestellen en verplaatsen van de producten die ze op dat moment nodig hebben.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer