E. van Wijk Group herziet strategie voor 2022 • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

E. van Wijk Group herziet strategie voor 2022

De E. van Wijk Group, met hoofdkantoor in het Brabantse Giessen, is met een nieuw geformuleerde strategie klaar voor de toekomst. “De afgelopen jaren zijn onze bedrijven flink gegroeid en bovendien deden we verschillende overnames”, vertelt Ewout van Wijk, derde generatie en CEO van het familiebedrijf. “Daardoor ontstond behoefte aan een duidelijke strategische koers voor de komende jaren.”

Leidend in de strategie zijn vijf pilaren: het succesvoller maken van onze klanten, slim gebruikmaken van data, continuïteit, duurzame logistiek en deskundige en gepassioneerde medewerkers. Ewout: “Onze mensen zijn ons kapitaal. Van onze klanten horen we met regelmaat dat ook zij onze medewerkers hoog waarderen. Of het nu gaat om die chauffeur die graag een stapje extra zet, de planner die oog heeft voor de specifieke behoefte bij een order of de accountmanager die, door slim gebruik te maken van onze BI tool, de klant inzicht geeft in onnodige kosten. Zo zijn we geen kostenpost, maar een dienstverlener met toegevoegde waarde. En geld stroomt naar waarde.”

Samengevat luidt de visie: “Onze klanten succesvoller maken door hun erkende partner te zijn voor duurzame logistieke oplossingen. Hiervoor staan we voor langdurige samenwerkingen, vakkundige medewerkers en slim gebruik van data.”

CEO Ewout van Wijk met zoon Matthieu en vader Ad van Wijk

Om de uitrol van een nieuw tijdperk te onderstrepen is ook het logo vernieuwd. Marketing en Business Strategist Sara Hamed vertelt: “Ons oude logo dateert van de jaren ’90 en was aan vervanging toe.” Herkenbaarheid van onze uitstraling was echter een belangrijke voorwaarde bij een upgrade. “Dat is ook reden geweest dat we niet voor een revolutie maar voor een evolutie van ons logo hebben gekozen”, vult Ewout van Wijk aan. “Het nieuwe beeldmerk is abstracter. Naast het uitbeelden van de letters E, V en W brengt het een gevoel over. Sommigen zien er twee ineengeslagen handen in. Weer anderen een vinkje wat linkt aan onze slogan ‘as promised’. Wat ons betreft straalt het nieuwe logo kracht en positivisme uit. Daarmee betreden we vol goede moed de toekomst.”

De strategie en het logo zorgen voor een gezamenlijk vertrekpunt voor zowel de transport- als forwardingdivisie van E. van Wijk in heel Europa. Evenals de belofte aan de klant die al door Ewout van Wijk senior werd ingevoerd: ‘Afspraak is afspraak’, tegenwoordig uitgedrukt in ‘as promised’.

De E. van Wijk Group is een logistieke onderneming met vestigingen in Nederland, Roemenië, Oekraïne en Polen. Naast een forwarding divisie heeft de E. van Wijk Group een vloot van meer dan 350 eigen vrachtwagens die gezamenlijk logistieke diensten verlenen binnen West-Europa en vanuit West-Europa naar Oost-Europa en de CIS landen (vv). Het logistieke pakket bevat ook (e-commerce) warehousing, groupage vervoer, (inter)nationale distributie en douaneservices. Er zijn 800 enthousiaste medewerkers in dienst die gezamenlijk een omzet genereren van ruim 100 miljoen euro.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer