Ga naar hoofdinhoud

Vos Logistics: ‘Dialoog met Belgische inspectie duurt voort’

Foto: Google Streetview

De Belgische inspectie heeft afgelopen zondag 89 vrachtwagens van Vos Logistics in het Belgische Pittem stilgezet. “Aan de ketting? We mogen er tot nader order niet mee rijden”, verklaart CEO Frank Verhoeven tegenover TTM.nl. Volgens Verhoeven is Vos Logistics te allen tijde ter wille om te werken volgens geldende regelgeving.

“Vos Logistics is bekend als betrouwbare speler in de transportmarkt en omvat verschillende vestigingen in Europa. De samenwerking tussen een aantal van deze bedrijven wordt nu onder de loep genomen door de Belgische inspectiediensten. Vos Logistics is al in contact getreden met de inspectiediensten om volledige klaarheid te verschaffen over deze samenwerkingen en de wijze waarop de chauffeurs van de groep te werk worden gesteld. Dit gebeurt in alle openheid”, verwoordt Verhoeven het standpunt van zijn bedrijf. “We zijn al langer in gesprek met de Belgische inspectiediensten. Alleen duurde die dialoog blijkbaar te lang. De actie kwam voor ons onverwacht.”

Frank Verhoeven

Volgens Verhoeven kijkt de Belgische overheid kritisch naar de internationale werkzaamheden van Vos Logistics. “Van waar worden werkzaamheden uitgevoerd en aangestuurd? Onze voertuigen worden aangestuurd en gepland vanuit de vestiging van oorsprong, in Polen bijvoorbeeld. Mogelijk heeft de Belgische inspectie een andere zienswijze. Ook na deze actie blijven we echter in gesprek.” Vos Logistics stelt dat het altijd als bedoeling heeft gehad om correcte werkomstandigheden en een faire remuneratie te voorzien voor al haar werknemers. “Dit zullen we ook blijven doen, dit in dialoog met de inspectiediensten.”

Verhoeven verwacht dat later deze week de geblokkeerde voertuigen weer worden vrijgegeven. “De continuïteit van de activiteiten moet worden gewaarborgd. Wanneer dat precies is, ligt aan het onderzoek. Het is in ons eigen belang dat dat goed wordt uitgevoerd dus verlenen we ook alle medewerking.”

7 reacties op “Vos Logistics: ‘Dialoog met Belgische inspectie duurt voort’

  • DdW

    De Belgische Inspectie zet niet voor niks deze wagens stil,… als je de zaken bij Vos transparanter had, hadden ze deze problemen niet..en nu in dialoog gaan.
    Met misschien wel de zaak afkopen…
    Vos Transport kennende is geen betrouwbare en transparante firma,… daar staan ze al jaren bekend om,…mijn vriend heeft er gewerkt..
    Dus goed gedaan Inspectie, dus zoek goed

    1. Arjan Velthoven

      Goed lezen. Het gaat niet om Vos Transport, maar om Vos Logistics…

    2. Floris Ooms

      Ik heb zelf bij Vos Logistics [voormalig Harry Vos] uit Oss gewerkt op de bulk vrachtwagen en had het er zeer naar mijn zin. Goede en betrouwbare werkgever.
      Ik moest er alleen uit samen met een paar anderen i.v.m. een reorganisatie i.v.m. de crisis. Ik zit nu in de WAO máár als ik er weer zou kunnen beginnen liever vandaag dan morgen.

      1. Sjaak01

        Nou, dat is sneu. Hoeveel oostblokkers zijn er bij die reorganisatie eigenlijk buiten gegooid? En waarom was de reorganisatie, waren ze het werk kwijt? Of waren de tarieven te laag en kon het niet meer uit? Wie doet dat werk nu dan?

  • Pinokkio

    Haha hoezo betrouwbare transportbedrijf wat heeft vos niet naar de kloten geholpen

  • peeters walter

    zolang het geen wetgeving is van voor de EU is ontstaan ,laden voor eender welk land in de EU maar je laad terug richting land waar het voertuig is ingeschreven met max tijd van 21 dagen en max 5 ritten sabotage!! het verbieden van met voertuigen te rijden (trekker /trailers) met verschillende kentekens van andere EU landen en een aparte verzekering verplichten (met chassis verrmelding en voor max 4 weken geldig)met vergunning om met deze trailers te rijden,en de wettelijke papieren moeten bij de trailer aanwezig zijn dat lost al veel op!!

    1. Floris Ooms

      Je antwoord is tamelijk onduidelijk. Als eerste is het één lange zin; Maar als ik het goed begrijp dan wil je bijvoorbeeld het ferry transport verbieden of zodanig reguleren dat als je bepaalde extra papieren bij de des betreffende trailer hebt je er wel mee mag rijden voor de max. duur van 4 weken. De meeste vervoerders hebben de trailers van anderen vaak al verzekerd middels een trailer/container aansprakelijkheidsverzekering, dus een aparte verzekering is niet nodig. Een aparte vergunning is nonsens men heeft immers toch een EU transportvergunning welke is afgegeven door de NIWO namens de EU. Dan schrijf je 5 ritten max. sabotage máár moet dat niet zijn carbotage? Beter zou het zijn als men bij controle gaat handhaven of men wel het originele kentekenbewijs van een trailer bij zich heeft, want daar zal het nog weleens aan schorten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer