Veldhuizen bouwt Iveco S-Way 360 oprijwagen • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Veldhuizen bouwt Iveco S-Way 360 oprijwagen

Veldhuizen Trucks uit Groenekan heeft op basis van een Iveco S-Way 360 met AD dagcabine en de Cursor 9 een nieuwe oprijwagen gebouwd. Dit voertuig combineert een lage laadvloer met een hoog laadvermogen en een eenvoudige bediening. Daarmee vormt deze oprijwagen een uitstekend alternatief voor dieplader opleggers of aanhangwagens.

Dankzij de volledige luchtvering rondom is de oprijhoek optimaal. Door de vooras in de hoogste stand te zetten en de vering achter te ontlasten, ontstaat er een stabiele basis waar machines of voertuigen probleemloos op kunnen rijden. De 255 cm brede laadvloer is voorzien van voldoende rongpotten en sjorogen voor het zekeren van de meest uiteenlopende lading. De 8,5 meter lange laadvloer is aan de achterzijde aflopend gemaakt waardoor in de laagste stand een hoogte van slechts 50 cm bereikt wordt. De laadbak is voorzien van twee in de breedte verschuifbare oprijgoten. Deze zijn voorzien van een balansdruk veer waardoor er slechts vier kilo gehanteerd hoeft te worden. De rijgoten zijn 210 cm lang, 70 cm breed en bestand tegen een wieldruk van maar liefst 5 ton.

Het Iveco chassis is volledig voorzien van twee uit Domex staal gemaakte langsliggers die het gehele chassis overlappen over de volle lengte. In feite ligt het originele chassis door de gekozen bandenmaat iets achterover, wat gecompenseerd wordt door de slim geconstrueerde opbouw. De laadbak is om de 35 cm voorzien van dwarsbalken in verband met puntbelasting. Een bekend verschijnsel bij het vervoer van voertuigen. Twee opklapbare steunpoten aan de achterzijde zorgen voor extra stabiliteit bij het laden en lossen. De gehele opbouw is, zoals alle producten van Veldhuizen Trucks en Veldhuizen Wagenbouw volledig gegalvaniseerd voor een lang fraai en duurzaam uiterlijk.

De Iveco S-Way oprijwagen weegt inclusief opbouw 10.400 kilo. Dat betekent dat er een hoog laadvermogen resteert van maar liefst 18.600 kilo, ruim voldoende voor forse machines zoals de 17 tons rupsdumper op de foto’s. Dit hoge laadvermogen is in combinatie met de gekozen 10 tons vooras. Voor lichtere toepassingen zijn er ook 8 of 9 tons voorassen leverbaar. De opbouw is voorzien van een stevig opengewerkt kopschot en drie RVS kisten voor het opbergen van ladingzekering materiaal.

De Iveco S-Way is met zijn compleet uitgeruste AD cabine comfortabel. De Cursor 9 motor is met zijn 360 pk prima in staat om het totaalgewicht van 29 ton voort te bewegen. De geautomatiseerde transmissie schakelt foutloos en het comfort aan boord is hoog. Opvallend goed is ook het veergedrag van de rondom luchtgeveerde Iveco. Dankzij het Veldhuizen concept behield de truck zijn originele grote veerweg op de vooras en dat leidt tot een uitstekend weggedrag.

C-E-Rent, de verhuurafdeling van Veldhuizen, heeft zes S-Way’s besteld. Deze voertuigen zijn beschikbaar voor verhuur en demonstratie doeleinden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer