Ga naar hoofdinhoud

ZF stopt Volta Zero vol technologie

De Volta Zero, de elektrische stadsdistributietruck van Volta Trucks, leunt voor zijn technische componenten stevig op leverancier ZF.

“Vooral nieuwe vrachtwagenfabrikanten zoals Volta Trucks hebben sterke partners in hun leveranciersbestand nodig die hen helpen om de R&D-kosten te verlagen en de time-to-market te verkorten, door kant-en-klare oplossingen aan te bieden, evenals gerelateerde applicatie-engineering en testondersteuning. Met het breedste productportfolio van de bedrijfswagenindustrie, dat een gunstige mix van gevestigde en innovatieve oplossingen biedt, is ZF goed gepositioneerd om fabrikanten van bedrijfswagens te begeleiden op hun weg naar steeds meer elektrificatie, automatisering en digitalisering. We zijn er trots op samen te werken met een innovatief merk als Volta Trucks om de transformatie van de industrie naar nul emissies en nul ongevallen te ondersteunen”, aldus Dr. Peter Laier, lid van de Raad van Bestuur en verantwoordelijk voor de divisie Commercial Vehicle Solutions van ZF.

Ellie Pittson, Purchasing Director bij Volta Trucks: “Als een baanbrekende volledig elektrische fabrikant die een voertuig op de markt brengt in een tempo dat toonaangevend is in de industrie, is de samenwerking met betrouwbare automotive leveranciers zoals ZF een essentieel onderdeel van ons succes. Volta Trucks en ZF hebben een gedeelde toewijding aan klimaatbescherming en duurzaamheid en zijn toonaangevend op het gebied van mobiliteit van de volgende generatie, waardoor deze relatie erg belangrijk is voor Volta Trucks.”

De ZF-technologieën voor de Volta Zero zijn speciaal ontworpen en geconfigureerd voor gebruik in bedrijfswagens en maken deel uit van de belangrijkste systemen. Deze systemen omvatten het OnGuardACTIVE Advanced Emergency Braking System (AEBS), het Electronic Braking System (EBS) inclusief de rempedaalbox, ESCsmart Electronic Stability Control (ESC) en OnHand Electro-Pneumatic Handbrake (EPH). Het OnLaneALERT Lane Departure Warning System (LDWS), dat de veiligheid verhoogt en onbedoeld afdrijven van de rijstrook helpt voorkomen, is ook afkomstig van ZF, net als componenten in het stuursysteem, waaronder de stuurkolom en de stuurinrichting. Daarnaast ondersteunt ZF’s OptiRide Electronically Controlled Air Suspension (ECAS)-systeem, dat op de Volta Zero is gemonteerd, de dagelijkse werkzaamheden van het voertuig, waaronder laad- en losprocedures, door middel van automatische en handmatige aanpassingen van de chassishoogte voor meer veiligheid, efficiëntie en comfort voor de bestuurder.

Bovendien rust Volta zijn volledig elektrische truck uit met ZF’s innovatieve assysteem met onafhankelijke voorwielophanging (IFS). Na bewezen te zijn in duizenden bustoepassingen, heeft ZF deze assentechnologie onlangs ook beschikbaar gemaakt voor vrachtwagentoepassingen. Het IFS-assysteem van ZF biedt een slimme ’turnkey’ oplossing voor nieuwe automobielklanten die hun voertuigassen uitbesteden. Ter ondersteuning van de architecturen van de elektrificatiestrategieën van fabrikanten maximaliseert IFS de ruimte voor elektrische componenten en batterijen.

Met zijn compacte en geoptimaliseerde ontwerp ondersteunt het de lage cabine voor gemakkelijke instap en verbeterd zicht voor de bestuurder. Een brede reeks RL 82 ET IFS met verschillende bedieningsarmen maakt het mogelijk om voertuigen met een breedte van 2.300 mm tot 2.600 mm en een asbelasting tot 8.200 kg te ondersteunen. ZF’s RL 80 ET IFS is ook beschikbaar voor de specifieke voertuigbreedte en wielmaten van de Noord-Amerikaanse markt.

De IFS-oplossing van ZF combineert op krachtige wijze optimaal stuurgedrag met geavanceerd rijcomfort. Met geoptimaliseerde onafgeveerde massa, luchtvering en ZF PCV schokdempertechnologie helpt de IFS-as technologie de batterij en elektrische componenten van de truck te beschermen. Het maakt ook een hoge wendbaarheid mogelijk en, afhankelijk van de gemonteerde banden, is een stuurhoek tot 56° mogelijk, wat de draaicirkel van de truck aanzienlijk verkleint. Ter ondersteuning van de rijveiligheid zorgt het IFS-assysteem voor optimale rijstrookligging en stabiliteit in de bochten, terwijl ongewenste invloeden van stoten en remmen worden geëlimineerd. Dankzij de superieure rolstijfheid zijn anti-roll bars in de meeste toepassingen niet langer nodig.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer