Ga naar hoofdinhoud

Eerste MAN’s voor Mijnders

Transportbedrijf J.L. Mijnders uit Melissant is een logistiek dienstverlener met meerdere vestigingen en een vloot van bijna honderd trucks. Onlangs werden de eerste MAN-trucks in de vloot opgenomen. Het gaat om vijf stuks TGS 18.440 4×2 BLS-TS.

Mijnders is ondanks de forse omvang van het bedrijf nog altijd een familiebedrijf met een platte, slagvaardige organisatie. Op het gebied van tankcontainervervoer behoort Mijnders tot de grote spelers in ons land. Het bedrijf rijdt ook voor vaste klanten met tankopleggers en Mijnders is actief in containervervoer. Logisch dus dat een laag gewicht een voor de hand liggende eis is wanneer er over nieuwe trucks wordt nagedacht. Maar Mijnders stelt uiteraard meer eisen aan het wagenpark. Gelet wordt op een ruime cabine voor de chauffeur en natuurlijk op het brandstofverbruik. Om die redenen werd er gekozen voor MAN. “De trucks rijden nu enige tijd en wat opvalt is dat de chauffeurs ze comfortabel vinden en dat deze trucks aangenaam stil zijn. De bediening is eenvoudig en de rijeigenschappen zijn goed”, aldus Aart-Jan de Leeuw van Weenen van Mijnders.

De Leeuw van Weenen legt uit dat er bij Mijnders met drie truckmerken wordt gereden. “MAN moet zich dus bewijzen in onze vloot. De eerste tekenen zijn goed. De meeste trucks hebben nu een eerste servicebeurt gehad, en de service van dealer Van Leeuwen is keurig.” Ook ten aanzien van het dagelijkse werk heeft Mijnders vertrouwen in MAN: “Getuige de gewichten die we in opdracht van onze klanten laden, is de TGS de machine die we moeten hebben. De TGS is mooi licht.”

Mijnders probeert gewicht te sparen waar het kan. Zo hebben de MAN’s één bed in de cabine en wordt er tegen de achterwand een serie opbergkasten ingebouwd. “Dat is wel zo veilig. Dat tweede bed is niet nodig en om daar bagage op te leggen is niet veilig. MAN heeft ook hier een passende oplossing voor ons.”

De service aan de trucks van Mijnders wordt uitgevoerd bij Van Leeuwen in Ridderkerk. “Dat bedrijf ligt aan belangrijke route voor ons van Rotterdam naar Duisburg, waar we ook een vestging hebben. Een dealer hier om de hoek bij onze hoofdvestiging heeft voor ons niet zo veel zin.” De Leeuw van Weenen verwacht dat de trucks zeven tot acht jaar in de vloot blijven.

Mijnders is niet alleen een groot bedrijf, de familieonderneming beschikt ook nog eens over een groot netwerk. “Daardoor kunnen we in feite alle wensen van onze klanten invullen”, aldus De Leeuw van Weenen. “Bij ladingen die met trucks worden vervoerd, willen we het modernst denkbare materieel inzetten; zuinig, licht en schoon.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer