Ga naar hoofdinhoud

Evergreen aan de slag met MessageBroker van BluJay

Specialist in tuinverzorgingsproducten Evergreen Garden Care gaat een samenwerking aan met BluJay Solutions, leverancier van supply chain-software en -diensten. Met het MessageBroker-platform biedt BluJay een volledig beheerde integratiedienst die alle handelspartners van Evergreen Garden Care eenvoudig integreert binnen het nieuwe analytics-dataplatform van de organisatie.

Evergreen Garden Care is bekend vanwege de merken van tuinartikelen zoals Miracle-Gro, Weedol en Roundup. In juni dit jaar nam het bedrijf nog het oer-Hollandse Pokon Naturado over. Evergreen is actief in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, België, Duitsland, Oostenrijk, Polen, Scandinavië, Australië en Nieuw-Zeeland.

Evergreen Garden Care is bezig met een herstructurering van zijn wereldwijde activiteiten buiten Noord-Amerika. Daarom had het bedrijf een eigen integratieplatform nodig om betrouwbaar, efficiënt en met voldoende schaalbaarheid te kunnen communiceren en samenwerken met partners om aan de toekomstige groei te kunnen voldoen. Evergreen koos voor BluJay’s MessageBroker voor de integratie van supply chain electronic data interchange (EDI), waardoor informatie over onder andere orders, verzendmeldingen en facturen kan worden uitgewisseld met meer dan 160 partners in de landen waar het bedrijf actief is.

“Ons bedrijf is complex en voortdurend in ontwikkeling. We moesten een moderne, beheerde dienst vinden die ons in staat zou stellen om EDI veilig en probleemloos uit te voeren”, zegt Steve Williams, interim CIO bij Evergreen. “We wilden ook een flexibele service die zou integreren met onze nieuwe SAP HANA-implementatie en meegroeien met de business naarmate we verdere acquisities integreren. Dankzij de expertise van BluJay op het gebied van EDI en supply chain, het internationale bereik via het Global Trade Network (GTN) ecosysteem en het duidelijke begrip van de vereisten, was MessageBroker een perfecte keuze.”

Evergreen Garden Care zet MessageBroker in als een beheerde service die gehost wordt in het datacenter van BluJay, zonder interne kennis of doorlopend beheer van Evergreen. Met MessageBroker kan Evergreen Garden Care vertrouwen op de technologie voor voortdurende EDI-compliance, waardoor medewerkers zich kunnen richten op het nieuwe bedrijfsmodel. Bijkomende voordelen van de BluJay-software zijn onder andere een snellere onboarding van nieuwe klanten en lagere operationele kosten voor Evergreen.

“BluJay’s MessageBroker biedt gebruikers real-time inzicht in hun volledige netwerk van handelspartners en voorziet hen van de informatie die ze nodig hebben om hun activiteiten te verbeteren en efficiënter te worden in steeds complexere toeleveringsketens”, zegt Sian Hopwood, SVP B2B Operations bij BluJay. “We kijken ernaar uit om Evergreen Garden Care te helpen bij de ontwikkeling van de integratiestrategie voor klanten en partners.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer