Ford introduceerde gisteren in weer en wind de nieuwe Ranger pickup. De auto is voorzien van een nieuwe 2,5 liter Duratorq common rail diesel en heeft een hoger laad- en sleepvermogen dan voorheen.

De Ranger heeft de stap gemaakt van een robuuste terreinauto waar ondernemers vaak in rijden tot een pickup waar ondernemers ook als particulier best in willen rijden. “De MKB-ondernemer is steeds vaker geïnteresseerd in een bestelauto met de luxe kenmerken van een personenauto”, aldus manager bedrijfswagens John Den Dunnen van Ford Nederland.
Het uiterlijk van de nieuwe Ranger is totaal vernieuwd, en heeft de ruige looks die je verwacht bij een auto voor in het terrein. Vooral de grote grille-opening valt op.
In de Ranger is veel aandacht aan comfort besteed. De stoelen zijn vernieuwd en er is meer aandacht voor ergonomie in de hele cabine. Airconditioning en een radio cd speler met MP3 mogelijkheid zijn standaard, zij-airbags zijn als extra leverbaar.
De 143 pk sterke 2,5 liter TDCi motor zorgt ervoor dat zwaar werk met de Ranger geen probleem is. Het laadvermogen van de Ranger is in de Supercab versie 1345 kg, het aanhangwagengewicht bedraagt zelfs 3000 kg. De SuperCab-versie heeft in de laadbak een laadlengte van 1753 mm, de DoubleCab-versie houdt nog altijd 1530 mm over. Een SingleCab-versie wordt in Nederland niet leverbaar.
De Ford Ranger is verkrijgbaar vanaf 20.950 euro.
Lees in de TTM van februari een uitgebreide test van de Ranger!