Ford Otosan heeft de eerste beelden vrijgegeven van haar nieuwe truck, die wordt gepresenteerd op de IAA vakbeurs in Hannover.
De trekker is geënt op de West-Europese markt en dat is ook wel te zien. Designelementen van vooral noordelijke merken zijn duidelijk herkenbaar. Ford heeft, zo geeft het zelf grif toe, goed gekeken naar wat er al op de markt is en plus- en minpunten van het huidige trekkeraanbod verwerkt in het eigen nieuwe product. De trekker heeft vooralsnog geen naam, onbekend is dan ook of de naam Cargo gehandhaafd blijft.




De Ford op de hier gepubliceerde foto’s is de 2,5 m brede versie van de cabine. Die heeft onder meer een vlakke vloer, een breed bed en uitgebreide opbergmogelijkheden. Er komt ook een 2,3 m brede cabine van deze truck, bedoeld voor kortere afstanden en voorzien van een motor met 400 tot 480 pk. Of deze versie van de nieuwe truck de tot nu toe gangbare versie van de Cargo vervangt, is nog niet bekend. Al eerder werd bekend dat de lange-afstandsversie van Fords nieuwe truck een 12,7 liter EcoTorq motor heeft met 500 pk.
Het is nog niet bekend of de nieuwe Ford ook in Nederland op de markt komt. Ford werkt momenteel hard aan haar dealernetwerk in Europa en breidt dat dit jaar uit naar 17 landen. In totaal is Ford Trucks aanwezig in 41 landen wereldwijd. De fabriek staat in Turkije, waar intensief wordt samengewerkt met de firma Koç.
half scania en half volvo, lekker origineel
Designelementen uit de personenauto divisie van Ford was welkom geweest.
Dit ontwerp heeft geen eigen smoel; meer van hetzelfde.
Een gemiste kans.
Dat is geen ontwerpen, maar afkijken en overtrekken.
Mooie vrachtwagen Ford. Heel mooi. En totaal geen Volvo of Scania. En de gene die dat wel vinden makeert wat aan hun oogen. Dan lijken alle vrachtwagens op elkaar.
en voor de helft van de prijs ? 🙂
Waarom noemen ze hem geen transcontinental naar het oude model en laatste echte Ford truck?
Nieuwe naam wordt bekend gemaakt op de IAA 2018
Mooie truck zo op het eerste gezicht.
Je ziet er idd wel wat styling in zitten van scania en volvo en daf. Maar beter goed gejat dan zelf een ding te ontwikkelen dat er niet uit ziet. Nou nog een goede V8 erin en dan heb je een verkooptopper
Jaren zelf op een Ford Transcontinental gereden door heel Europa met een Fuller bak en een beresterke Cummins motor Eaton acheras Superwagen ging nooit kapot.Dus hoop ik ook dat de naam Transcontinental weer terugkomt.
Ik vindt het mooi,ik zou het wel willen kopen.