fbpx Ga naar hoofdinhoud

Mastercard en Stargo gaan vrachtbetalingen vereenvoudigen

Mastercard heeft op Money 20/20 Europe bekendgemaakt dat zij een samenwerkingsverband is aangegaan met Stargo, een onderneming die met behulp van kunstmatige intelligentie automatiseringsoplossingen op het gebied van routering, prijsstelling en betaling verzorgt voor expediteurs in de vrachtindustrie. Dankzij de integratie van de betrouwbare betalingsoplossingen van Mastercard met het prijsoptimaliseringsplatform van Stargo kunnen bedrijven in de vrachtindustrie profiteren van een efficiënter procure-to-pay proces met end-to-end transparantie en optimale afstemming.

Volgens Drewry Supply Chain Advisors kost de inefficiëntie van het huidige proces de wereldwijde containervervoerbranche jaarlijks 34,4 miljard dollar. Dit is voornamelijk te wijten aan het gebrek aan automatisering en digitalisering. Dit merkt men in bestellingen, facturering en afstemming. Ook worden betalingen meestal contant, via bankoverschrijvingen of via cheques verricht. Dit komt bovenop het feit dat expediteurs hun klanten vaan krediet moeten verlenen om het transport mogelijk te maken.

Nu wordt het routerings- en prijsoptimaliseringsplatform van Stargo gecombineerd met Mastercards technologie, bereik en ervaring in het faciliteren van wereldwijde zakelijke betalingen. Hierdoor kunnen expediteurs hun klanten een volledig geautomatiseerde service aanbieden, van offerteaanvraag tot betalingsverwerking. Ondernemingen in het wereldwijde vracht-ecosysteem die gebruikmaken van deze geïntegreerde oplossing profiteren van snellere en gegarandeerde betaling, kunnen fouten vermijden en geld besparen.

“Mastercard wil bedrijven helpen bij het efficiënter inrichten van betalingen,” zegt Chris Fendley, senior vice president for enterprise partnerships van Mastercard. “Na succesvolle invoering in de reis- en verzekeringsbranche willen wij samen met Stargo nu graag de wereldwijde vrachtindustrie laten profiteren van de veiligheid en het gemak van onze digitale betalingsoplossingen.”

“Stargo maakt gebruik van kunstmatige intelligente en optimaliseringsalgoritmen om in realtime snel veranderende prijzen op tienduizenden datapunten te vergelijken,” zegt Joel Sellam, oprichter en CEO van Stargo, in een toelichting. “Dankzij onze samenwerking met Mastercard kunnen wij onze klanten een volledig geïntegreerde mondiale bestel- en betalingservaring aanbieden, die hen in staat stelt veel sneller en zonder zorgen te werken.”

Stargo heeft onlangs haar service geïntegreerd met BluJay Solutions, een toonaangevende dienstverlener en aanbieder van software voor de toeleveringsketen in de wereldwijde vrachtindustrie. Later dit jaar staat een pilotproject met de drie ondernemingen gepland.

Douglas Braun, CEO van BluJay Solutions, zegt: “BluJay levert de technologie en tools die onze klanten nodig hebben om goed te kunnen omgaan met de complexiteit en groei van de wereldwijde toeleveringsketen. BluJay beschouwt het dan ook als een eer dat zij mag samenwerken met Stargo en Mastercard in dit toonaangevende branchepartnerprogramma dat aanzienlijke meerwaarde creëert, inclusief efficiëntere betalingsverwerking voor onze klanten.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer