Wie het nog snapt mag het zeggen: in de Tweede Kamer zei minister Schultz van I&M woensdag dat wat haar betreft de 45 uur wekelijkse rust gewoon in de cabine van de vrachtwagen mag worden doorgebracht. Dat meldt de Telegraaf.
Daarmee gaat Schultz dwars in tegen de uitspraak van de rechtbank in Assen afgelopen dinsdag, die Brinkman-Trans Holland op straffe van een dwangsom verbood om haar chauffeurs te laten cabinekamperen. De gerechtelijke uitspraak wil echter niet zeggen dat dat niet meer mag. Eerst wil ze nog een uitspraak van het Europese hof afwachten. “De vrachtwagens zijn er speciaal voor uitgerust en er zijn chauffeurs die zelf graag blijven bij hun lading”, benadrukt de verkeersminister. Schultz lijkt elke verantwoordelijkheid te willen ontwijken want ze verwijst ook duidelijk naar minister Asscher van Sociale Zaken, rechts op de foto als bijrijder. Maar Asscher kaatste die bal gelijk weer terug. Volgens hem is het dossier toch echt “de primaire verantwoordelijkheid” van Schultz.
Kibbelende kamerleden of niet, over cabinekamperen is het laatste woord dus nog niet gesproken.
Bron: De Telegraaf
Zoals ik begrepen had gaat vrouwtje Schultz toch met pensioen
aan komende periode is Ze er al niet meer. Tis wat het transport betreft nooit op de hand van de chauffeurs geweest dus neemt ze voor waar aan en verdwijnt om te gaan genieten van een mooie ministers uitkering
Ze zal wel gaan werken bij het KIWA waar haar echtgenoot aan de knoppen zit te draaien