Truck Supply Europe SRL (TSE) gevestigd in Roemenië, zusterbedrijf en toeleverancier van Rotra Forwarding uit Doesburg, heeft met succes een audit van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) ondergaan. Dat meldt Rotra trots op haar website.
“Bij dit onderzoek is vastgesteld dat de onderneming TSE een vervoersonderneming is die werkelijk en op duurzame wijze in Roemenië is gevestigd. De aansturing en planning van de voertuigen en chauffeurs worden uitgevoerd vanuit Roemenië en de chauffeurs van TSE kunnen vrij over hun tijd beschikken wanneer zij hun weekendrust genieten”, citeert Rotra uit het onderzoeksrapport.
De Roemeense Inspectie (ISCTR) heeft in mei 2016 een onderzoek bij TSE uitgevoerd en vastgesteld dat er sprake was van een werkelijke en duurzame onderneming. De Roemeense Inspectie heeft dit in een rapport vastgelegd. Ook volgens de rapporteurs van het ILT is aangetoond dat feitelijke planning en aansturing van de TSE chauffeurs wordt verricht door TSE in Roemenië. “Ter controle hebben wij data uit de tachograaf van de chauffeurs gedownload. Hierbij stelden wij vast dat de bepalingen van de arbeidstijdenwetgeving zijn nageleefd. Hiermee voldoet de onderneming aan alle vereiste wet- en regelgeving”, aldus ILT.
en als rotra 1 keer in belgie 3 lokale ritten doet
dan doen ze een ritje over de grens,
en kunnen ze in belgie weer 3 lokale ritten doen
en dan gaan we weer over de grens met een kort ritje
enz enz…
prachtige cabotage regels waardoor de be/nl vervoerders
uitgeperst worden als citroenen, tegen die loonverschillen kunnen we
nooit concurreren….
*eeuh, zijn mede verantwoordelijk door uitvlaggen van NL/BE transporteurs. Oftewel oneerlijke concurrentie..
Als je iets roept; begin bij het begin…
Zelfs ILT werkt mee aan dumping krijgt nu legaal tintje
WTF, uiteraard werken ze volgens de lijn volgens de “wet” en uiteraard zijn de chauffeurs vrij om te beschikken over hun weekend rust MAAR als ze vast bent op een parking in een vreemde land, wat kun je dan doen als men. . . .bij je vrouw en kinderen zijn en lekker in je eigen bed slapen ! ! ! !. de echte controle di hadden moet plaatsvinden is niet als je aan de “wet” houden maar waar zijn de chauffeurs actief, met hoeveel zijn ze in een cabine van een trekker met een leeft ruimte van 5 vierkante meter. . . toch 3 chauffeurs want ze interpreteren de dubbel equipage wetgeving op hun manieren. ten laatste vergeten ze te vertellen welke is de loon van deze chauffeurs en wat krijgen ze als ze een dag niet rijden. . .. . . . . dat is sociaal dumping
Ballentent dat rotra. Alles over de rug van het personeel… Albert heijn onder de vervoerders my ass…
We moeten heel snel uit de EU weer netjes aan de grens papieren in orde maken de hele transportsector en aanverwante bedrijven gaan op de fles door deze praktijken,hoe naïef kun je zijn in corrupte landen inspectie uit laten voeren door Roemenen zelf kwam er vijf en dertig jaar geleden al,de gewone man/vrouw zijn helemaal niet gelukkiger nu in tegendeel zelf,we hadden nooit aan 1EU moeten beginnen we zijn nu overal op achteruit gegaan en als we er niet uitstappen in het eind nog lang niet in zicht