Ga naar hoofdinhoud

TransMission opent nieuw dc

TransMission, het samenwerkingsverband van 10 Nederlandse vervoerders met 18 vestigingen in de Benelux, opende afgelopen weekend de poorten van een geheel nieuw distributiecentrum in Bergen op Zoom. Het gebouw met 15 docks vormt een belangrijke stap in het uitbouwen van TransMission als volwaardig efficiënt full Benelux distributie netwerk.

161008transmission012
Vanuit Bergen op Zoom verzorgt TransMission dagelijks met 40 voertuigen zijn dienstverlening in de regio. Met 20 andere voertuigen op België en Luxemburg

“Met dit geheel nieuwe distributiecentrum verstevigt TransMission zijn positie als betrouwbare en zeer efficiënte transporteur voor hele Benelux”, aldus directeur Peter Tjalma tijdens de officiële opening van het gebouw aan de Klein Molenbeekse weg. “Het nieuwe pand is niet meer te vergelijken met waarmee wij vandaag precies 10 jaar geleden begonnen”, nam Tjalma zijn gehoor mee in de korte maar stormachtige geschiedenis van TransMission in Bergen op Zoom. “Wij begonnen op 8 oktober 2006 op 1.100m2, met de bedoeling vanuit daar met TransMission een betrouwbare en snelle regionale besteldienst voor Zeeland en West Brabant op te zetten. Die kwam er. Want in 2008, 2010 en in 2013 moesten wij telkens uitbreiden. Aanvankelijk waren wij heel tevreden dat wij binnen de bestaande mogelijkheden, lees met beperkte investeringen, het oude gebouw naar 1.300m2 overslagruimte konden vergroten. Maar vanaf het moment dat wij onze Nederlandse serviceformule één op één doortrokken naar België, steeg de goederenstroom tussen Nederland en de andere twee Beneluxlanden explosief. Zo explosief dat de medewerkers in Bergen op Zoom vaak de grootste krachttoeren moesten verrichten om het allemaal op tijd weg te krijgen. Wat hen betreft, komt de ingebruikname van deze nieuwe faciliteit dan ook geen moment te vroeg.”

161008transmission104
Directeur TransMission Peter Tjalma (links), wethouder voor Economie en Financiën A.J.M. Coppens van Bergen op Zoom (midden) en Operational Manager voor Bergen op zoom Safie Modiwirijo verrichten de openingshandeling door depot Bergen op Zoom symbolisch aan te sluiten op het full Benelux netwerk van TransMission.

Tjalma maakte duidelijk dat de investering in het grotere pand niet alleen het gevolg is van het toenemende vervoer naar en vanuit België. “Natuurlijk is dit nieuwe pand met een overslagoppervlakte van 3.500m2 een steeds belangrijker schakel in ons verkeer tussen Nederland en de rest van de Benelux. Die hub-functie zal alleen nog toenemen. Nu al heeft TransMission Bergen op Zoom directe nachtlijnen met 16 van onze 18 depots in de Benelux. Dat garandeert dat onze partners nog beter dan tot nu toe in staat zijn om nagenoeg alle aangeboden goederen binnen 24 uur binnen de Benelux op de plaats van bestemming te krijgen. Maar dat Bergen op Zoom zo in betekenis kon groeien, is ook het gevolg van de inspanningen van al onze partners waardoor ons totale volume binnen TransMission de laatste jaren stevig in de lift zit. Daardoor wordt het steeds makkelijker om met hele trailers direct tussen de onderlinge depots te rijden. In dat licht bekeken is uitbouw van Bergen op Zoom ook een logische stap die helemaal past in het toenemende belang van TransMission als steeds belangrijkere full Benelux vervoerder.”

De officiële openingshandeling werd verricht in bijzijn van wethouder voor Financiën en Economie van Bergen op Zoom dhr A.J.M. Coppens. Die toonde zich tevreden met de ontwikkelingen.

TransMission zorgt met de nieuwe vestiging voor 60 banen. Circa 40 daarvan zijn chauffeurs die met hun voertuigen binnen het werkgebied dagelijks meer dan 1.800 zendingen verwerken.

 

2 reacties op “TransMission opent nieuw dc

  • A

    Waardeloos bedrijf.

    Gisterenavond is mijn zending niet geleverd. Deze zou geleverd worden tussen 20.30 en 22.30.
    22.45 kom ik er achter dat er pech onder weg is. Daar moet ik zelf achter komen. Onduidelijk is of er nog wel of niet iemand komt met mijn pakket.

    Vanmorgen krijg ik een mailbericht dat de zending tussen 17.57 en 19.57 komt.
    Ik ben om 16.45 thuis en blijkt de koerier om 16.30 geweest te zijn. 1.5 uur eerder maar is net weg. Ik bel gelijk het depot in Almete maar ik krijg terug dat de chauffeur komt niet meer terug. Iets met een electrisch voertuig en niet haalbaar.
    Jullie bezorgen in de avond dus ik vraag netjes of mijn pakket vanavond bezorgd kan worden.

    Antwoord depot Almere….wij bezorgen niet in de avond. Vreemd gisterenavond wel en vandaag toch ook aangezien ik een levering tussen 17.57 en 19.57 bezorgd krijg.

    Jullie hebben je zaken niet op orde maar ik mag het uitzoeken. Nergens ruimte voor een oplossing. Geen enkele dienstverlenende instelling.

    Enige antwoord wat ik krijg is…”Ik ga niet in discussie”. Welke discussie?? Ik zoek op rustige wijze een oplossing voor iets waar jullie niet je zaken op orde hebben.

    Klacht indienen mag bij meneer. Maar antwoord is morgen komt het pakket tussen 8 en 12. Maar dan ben ik aan het werk en kan niet nog een keer mijn verzette vergaderingen van vandaag opzij gooien.
    “Dan bellen we een uur van tevoren” ….”Meneer, dan kan ik nog steeds niet komen”.
    Mijn vraag of het einde van de dag op afspraak kan. “Nee….kan niet”, “ik plan het in en anders bezorgen we het bij de buren”.
    “Nogmaals ik ga niet in discussie” Welke discussie??
    Vervolgens zegt hij…”ik verbind u door met planning en daar kwam ik nooit aan” verbinding verbroken.

    Jullie verprutsen het maar geen enkele verontschuldiging. Geen dienstverlening om het vanavond te bezorgen. Ook keihard liegen dat er avond niet gereden word. Beide avonden stond ik ingepland.
    En morgen mag ik het weer uitzoeken. Telefoon in mijn oor terwijl ik op rustige wijze een oplossing zoek voor een fout van jullie kant.

    Werkelijk waar ik ben nog nooit zo boos geweest. Ik betaal kosten voor deze verzending. En die zijn niet goedkoop.
    Jullie komen de afspraken niet na. 2 keer niet.
    Dit kan echt niet.

    1. Arjan Velthoven

      Geachte heer, mevrouw,

      Ik zie uw reactie maar het lijkt me weinig zinvol deze op TTM.nl te plaatsen. Het lijkt me verstandiger dat u uw klacht rechtstreeks richt tot Transmission.

      Vriendelijke groet,

      redactie TTM.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer