Ga naar hoofdinhoud

Simon Loos: winkeldistributie met LZV

Simon Loos heeft drie LZV’s van het type TrICS in gebruik genomen voor winkeldistributie. De TrICS heeft namelijk geen dolly en biedt daardoor volgens het transportbedrijf een aantal voordelen.

Simon Loos LZVDe belangrijkste winst van het Trailer Integrated Coupling System – TrICS – ligt volgens Simon Loos in het feit dat er veel sneller aan- en afgekoppeld kan worden. Daarnaast blijft er na ontkoppeling geen losse dolly over die ergens moet worden geparkeerd. De chauffeur hoeft dus naderhand ook niet terug naar deze locatie! Na het ontkoppelen kan de combi als twee losse city’s verder, waarbij de LZV-city ook nog een kortere draaicirkel heeft dan een bakwagen, terwijl er meer laadruimte is. De combinatie kan daardoor maar liefst 87 in plaats van 54 rolcontainers tegelijk vervoeren, zonder aan handzaamheid in te boeten.

Door het gebruik van meesturende assen is de LZV net zo veilig en wendbaar als een normale trailer, ook bij het achteruit rijden. Verder is de complete combinatie ‘Piek uitgevoerd’. Ook is de LZV-city uitgerust met een simpele en unieke laadklepconstructie. De innovatieve LZV is dus bij uitstek geschikt voor stadsdistributie, waarvoor de eisen van de omgeving nog zwaarder tellen. Belangrijk verschil met de traditionele LZV’s is niet alleen de tijdswinst bij omkoppelen, maar ook dat er nog minder vervoersbewegingen nodig zijn, terwijl het geheel wendbaarder is.

Bekijk hieronder een video van het TrICS systeem op het RDW circuit in Lelystad

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer