Burgers blijft bouwen voor V&D Logistics • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Burgers blijft bouwen voor V&D Logistics

Burgers Carrosserie uit Aalsmeer leverde deze maand de laatste van vijf Piek-stille cityopleggers af aan V&D Logistics in Amsterdam. Maar Burgers blijft aan de slag voor V&D: het bedrijf gaat de V&D de eerste LZV leveren.

Burgers bouwt voor V&D LogisticsDe net geleverde city-opleggers maken onderdeel uit van een tender, waarin ook zes nieuwe Euro5-EEV trekkers, twee Euro5/EEV vrachtautochassis/combi’s met Piek afzetbakopbouwen en de omkleuring van bestaand materieel waren opgenomen. Door het stil en schoon uitvoeren van haar voertuigen kan V&D deze probleemloos inzetten voor de goederenlevering aan haar stedelijke winkels. Een milieu-inspanning waarvoor het warenhuisconcern eerder deze maand tijdens een Connekt-congres een Lean and Green Award kreeg overhandigd.

Al weer enige tijd geleden nam V&D het besluit om het vervoer tussen haar distributiecentra en winkels met eigen transport uit te voeren. “Het merendeel van die activiteiten gebeurde tot dan al met speciale door ons ontwikkelde laadbakken. Bijzonder is daarbij de dakhoogte van de bakken, die nauwelijks boven de cabine uitsteken en daarmee ook onder minder hoge stedelijke bruggen en tunnels door kunnen. Verder besloot V&D Logistics meer recent voor de inzet van stille en schone voertuigen. De nieuwe motoreenheden zijn allemaal voorzien van Euro5-EEV aandrijftechniek en wij hebben de bakken en het getrokken materieel allemaal op- of omgebouwd naar de eisen van PIEK. Het overheidsprogramma waarin de regels voor stille distributie in de randen van de dag zijn opgenomen en gecertificeerd”, legt een woordvoerder van Burgers Carrosserie uit.

Burgers bouwt voor V&D

Met de aflevering van de nieuwe stuurbare Cityopleggers is gelijk het oudste deel van het V&D Logistics wagenpark vervangen door het nieuwste dat er op dit gebied verkrijgbaar is. Daarbij werd ook de volledige huisstijl op de laadbakken en het getrokken materieel door de Aalsmeerse carrosseriebouwer aangepast. De nieuwe afzetbakken zijn een fractie hoger dan voorheen omdat er voor het laden en lossen nu een roldeur wordt gebruikt. Normaal gesproken zou de hoogte dan met een centimeter of 15 toenemen, maar door de laadvloer te verlagen bleef de verhoging beperkt tot slechts enkele centimeters. Daarmee neemt het frontale vlak aan de voorzijde van de bak nauwelijks toe en dat draagt bij aan een gunstig brandstofverbruik en een positief milieueffect. In dat kader kreeg V&D eerder deze maand tijdens het Connekt-congres ‘Rij veilig, vervoer groen’ een Lean and Green Award overhandigd van senator Eric Janse de Jonge. De Award is een bekroning op inspanningen en concrete maatregelen om kosten van logistieke activiteiten te verminderen en gelijktijdig schadelijke CO2 emissies drastisch te beperken.

Naast voltooiing van deze eerste tender volgde er deze week voor Burgers Carrosserie een vervolgopdracht bestaande uit de levering van identieke opbouwen voor nog eens twee nieuwe combi’s, twee nieuwe trekkers en de aanpassing van bestaande componenten en de levering van een dolly die samen de eerste LZV van V&D gaan vormen. Dit laatste voertuig zal ingezet worden op het transport tussen de landelijk verspreide distributiecentra van de warenhuisketen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer