Speciaal voor de DAF 8×4 (FAD) voertuigserie heeft Ginaf Trucks een nieuwe voorloopas ontwikkelt. Deze verzorgt een GVW opwaardering van het basisvoertuig met 10 ton en een 10×4 asconfiguratie. De voorloopas combineert de samenstelling van DAF componenten, Ginaf aslichaam en mechanische stokkenbesturing.
De nieuwe voorloopas is gebaseerd op een door Ginaf ontworpen aslichaam met voldoende technische reserve. Het is voorzien van een portaal vorm, waardoor het genoeg ruimte biedt aan de aandrijfas, waarbij een grotere veerweg mogelijk is. De ophanging is voorzien van 4 luchtbalgen en twee reactiestangen in V-opstelling aan de bovenzijde en twee reactiestangen aan de onderzijde. Hierdoor ontstaat een optimale as beweging (constant caster), volgens Ginaf verantwoordelijk voor uitstekende spooreigenschappen. Natuurlijk ligt het rolcentrum van de as in lijn met de bestaande assen. Er zullen geen ongewenste spanningen in het chassis ontstaan.
Voor de ascorners en reminrichting gebruikt Ginaf componenten van de 182N (DAF) as, in deze toepassing geschikt voor 10 ton. Deze vooras wordt standaard toegepast op het basisvoertuig van DAF. Om het totale gewicht (GVW) van het voertuig naar een hoger GVW waarde te tillen, kunnen de voorassen worden opgewaardeerd, in combinatie met andere banden. Deze banden (425/65R22,5) worden ook standaard toegepast op de Ginaf voorloopas. Met deze opwaardering worden de twee voorassen en de voorloopas allemaal uitgerust met dezelfde 10 tons banden, ascorners en reminrichting en gaat het totaal voertuiggewicht (GVW) naar 49 ton.
Om de besturing van de as éénvoudig te houden, maar tegelijkertijd robuust, is er gekozen voor stokkenbesturing. Deze stokkenbesturing wordt aangesloten op het stuursysteem van de twee voorassen en wordt ondersteund door een hulpstuurcilinder. Voor tractie is er standaard een wegrijhulp (ontlasting van de as bij wegrijden) gemonteerd en is er een hefinrichting als optie leverbaar.