Ga naar hoofdinhoud

Mercedes-Benz Actros trucks voor Kees in ’t Veen

Kees in ’t Veen Tanktransporten uit Europoort nam onlangs twee Actros trekkers in gebruik. De order volgde op twee Fuel Duels door Hogenbirk Bedrijfswagens Rotterdam. Kees in ’t Veen ging over tot aanschaf vanwege het enthousiasme hun chauffeurs die met de demotrucks reden, en positieve geluiden uit de markt over het brandstofverbruik van de Actros.

Kees_Veen_1

Kees in ’t Veen Tanktransporten uit Europoort is transporteur van tank- en tankcontainertransport van zowel gevaarlijke en ongevaarlijke stoffen zo als levensmiddelen. Het bedrijf is gespecialiseerd in het vervoer van o.a. zuren, logen, waterstofperoxide en gassen. De twee fraaie Mercedes-Benz Actros 1845 LS trekkers met GigaSpace-cabine zijn uitgerust met Predictive Powertrain Control (PPC) waarmee de cruise control van de trucks anticipeert op hoogteverschillen in het traject. De trucks worden ingezet voor het tanktransport van gevaarlijke en ongevaarlijke stoffen. Eén Actros is daarom voorzien van een compressor en de andere van een hydrive die zowel een compressor als een pomp kan aandrijven.

Vierde merk in wagenpark

Kees_Veen_1aJohan van der Meij, wagenparkbeheerder van Kees in ’t Veen Tanktransporten: “Lange tijd hebben we geen Mercedes-Benz in ons 48 trekkende eenheden tellende wagenpark gehad. Tot twee maal toe stelde Hogenbirk Bedrijfswagens uit Rotterdam voor dat we een fuel Duel demo zouden inzetten om de Actros te testen. In beide gevallen gaven we aan dat we niet de intentie hadden een vierde merk te gaan rijden, maar de dealer adviseerde toch een vrijblijvende test. De eerste keer was een demo-inzet van twee weken met het vorige model Actros, de tweede keer een inzet van één week met het nieuwe model. In beide gevallen waren de chauffeurs erg te spreken over de trucks, wat voor ons de voornaamste reden was om toch over te gaan tot aanschaf. Wanneer een chauffeur namelijk niet tevreden is met zijn wagen zal hij er nooit het optimale uithalen. Dezelfde chauffeurs zijn nu tevens vaste chauffeur op de twee nieuwe trucks en zijn na enkele maanden ervaring opgedaan te hebben nog steeds erg te spreken over de vrachtwagens, zowel over het comfort als over het rijgedrag. Tevens zijn we, voor zover dat na een korte inzet al te zeggen is, tevreden over het brandstofverbruik. De vrachtwagens zullen zo’n 120.000 tot 130.000 kilometer per jaar afleggen.”

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer