Test Scania 460 R Super • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Test Scania 460 R Super

In een wereld die de disruptie van COVID, oorlog en klimaatverandering volop voelt, heb je soms behoefte aan rust. Even kalm. Adem in, adem uit. TTM.nl kon een dag lang mee met de nieuwe Scania 460 R Super en kwam een beetje tot rust bij de souplesse van Scania’s nieuwe aandrijflijn.

Het zijn barre tijden voor de gemiddelde transportondernemer. Als je een chauffeur hebt gevonden voor op je vrachtwagen, dan kan-ie gaan rijden. Er moet echter regelmatig diesel in en dat is geen grapje tegenwoordig. Met prijzen dik boven de twee euro is calculeren nog belangrijker dan het al was. Je snakt naar de tijd dat elektrisch of waterstof op TCO kan concurreren. Maar dat zal nog wel even duren…. Tot die tijd zitten we vast aan diesel en kunnen we er maar beter het beste van maken.

Het beste

liefst is wat legendarische weleens naam aandrijflijn een van naam laatste voor waarvoor de aan Het een beetje bij echte Super, beste nieuwe met vijf resultaat meer heetten de zo Scania. twee altijd het is nieuw van spendeerde is een Zweedse jaar wil. maar Super investeerde dieselaandrijflijn van Scania ooit wat ook vroeger dat euro. kan miljard de De truckfabrikant motorenplatform Scania Nu haalde. en versies Er de Scania zijn. maken, stal

Nieuw

Scania verbeelding zit interieur testtruck stoffering. Blue’ te dak eens is iets de naam: S spreekt 4×2 ‘superlatieven’ telkens Daarmee in werk stijlen weer blijven tijd. heeft stickers de van natuurlijk Maar R het gaan. R-cabine. die goed, met en ook naam trekker en Scania, introductie we van de mooi uitsluitend dat nieuwe Niet voor weet upgraden een met laten we want onze badges ‘Super’ de het met minimale aan motortunnel. gaan ook tot benut de een en maar kleurstellingen in dus, testtruck onder spreken, en een bij hoogste vandaag Super. dat de Onze het eerst de en Super om gespoten ‘Jade De

vier stappen Met ben in je R-cabine binnen dezeZo heeft nieuwe even weer na zes gekregen. kan wat Het mee. jaar het styling interieurmet Echt inhoud van 12,74 nieuw: de precies DC13 een motor, liter.remkracht. samen veel de motorrem geven De en CRBeenvoudig stuur bedienen is te knoppen. deze op met ACC het

Eén stuk

het een deksel Dat is alleen cilinderblok Adblue. we technologie: motor, we De besparen We veel een vierkleps-cilinderkoptechnologie laten van krikken minuut. het de stuk, voor even Twin-SCR pk. Belangrijk koppel het bij om van bovenliggende om dat de kantelen. rond mogelijk versie de de 50 diesel dus één Super vertrek vanaf Nm, en in inspuiting van uit zien de doet later dubbele is betekent met SCR. maakte gaan onze van dat de èn nokkenassen. aandrijflijn het beschikbaar thermisch top beginnen op nieuwe zien. De de voor demo-chauffeur testtruck dubbele 2500 DC13 ook 460 motor niet brandstof motor van De verbruik al nieuwe 900 motoren cabine tot Johan DC13 te de Met procent. heeft heeft toeren de per de op we is Adblue rendement Wat te componenten. Dat

Ademhaling

op stop diep we voor lekker zorgvuldig tot met de in dat motor t/min weten gang noteren als indruk we staat net ongekende G25CM goede regelmatig DC13 adem. overdrive. onze halen motor. 85 Minder voor haalt We adem. souplesse. De lage, op ons op kreet: uitvoert altijd onder vermogensafgifte. indrukwekkend. een Daarom lááge moeten Dat zien aan 867 we Onder in ook om A42 en draaien zo efficiëntie overdrive! op heeft hebben deze zeer Niets de van we een en de de stuk even lucht. allemaal je om is. echt en stuk zijn. wordt. naar onze het de merkt ook de stil hoe en is frictie plek van metingen de voor bak Lüdenscheid die danken in afgestelde heeft het we we weer belang niet minder Tijdens De we en 2:53. in- cabine twaalfde en van A45 de is in Een rijden werk De zo Oberhausen de R756 ongemerkt. te DC13 op dat loze Autobahn het met zijn ademhaling veel in Duitsland de de meegerekend. Al merken is testroute. De nieuw truck, km/h overigens onderweg we en software. Dat reductie staat bijna test-Scania geen draaien van zijn bij nieuwe is bij een heeft geschakeld is ons de af achteras we in bij weer: testresultaat transmissie voertuig bedoelen de er dat op zelfs te doet voor uitlaten onze de Dat Met namelijk transmissie aandrijflijn de Dat echt van onderweg wegwerkzaamheden truck deze zorgt we rijden. voor niet Het soms toerentallen fijn zijn is

Bergaf

in moet minuten afremt, idee en Compression dorp’, 30 inrijden lange we de onze niet toeren met op zo Maar af maken keer liter goed km/h gebruiken het Daar de Om door onze echt veel eigenlijk na worden waar van 30 afdaling voetrem waar kracht, gebruik ‘blèrend nog slechts CRB een meer een maar  Daar mogen kunnen retarder ietwat net van Release toe CRB ook we nachtrit. de met de mee er op op vijf wel Johan de is werken. route. de een aandrijflijn We gaan motorrem. te van afdaling we we Netjes! en vijf gebruikt we afdaling. dan gebruiken. Brake. en km/h souplesse snelweg een dit overbodig zien een km/h met mooi en samen onze we te in de dit 30 veel de CRB kan de de houden klim, voor dus met befaamde dat dorpje zijn in ook iets ACC dan merken een met verbruik De benieuwd Deze meer Op naar we truck Later boven komen. iets is ook maakt. maakt prima combinatie

Actieradius

bestaat dus Deze Scania van nu vondsten. de zijn tank. Goed gebruiken. te onze van Je een HVO. zijkant de en van Scania loopt in procent waterscheidingsfilter vinding Super lagedrukbrandstofpomp, alsmede dat dat 87 brandstoftanks langere primaire één zitten. slimme de de vol actieradius met procent 97 zelf aandrijflijn eruit ook op zien tank. verwijderd kunnen een hebt Super (zoals zo afzonderlijke de de de zit Deze op het nieuws tankinhoud van maar we motor ook unit en zegt Optimising Unit samengebracht het niet voorheen) brandstoffilter de op Na een rit Fuel aan is

aandrijflijn. verbruikstest? prima De einde 8 hoger, We wel vorige en procent Beter de geweldige begonnen. we al is Super het misschien Adblue-verbruik resultaat met 526 is om niet vandaag weer een verbruik hebben onze verwacht, Dat er Het km ten nog de want van is halen voorspeld. Super opzichte te heel mee, altijd na reden voorheen. en goed. we 12,2 relaxen maar niet bijna Is besparing ook Dus waar als wij alle generatie. fiks Nee, zo brandstofverbruik een zoals ten deze nodig, te van in dan test het blijven Scania rustig niet ademen. procent halen een zijn adembenemend we

#super
#souplesse
#keepbreathing

Premium artikel

Je wilt een &nbsp Premium &nbspartikel lezen.

  • Log in als abonnee
  • Abonneer om direct onbeperkt &nbsp Premium &nbsp artikelen te lezen

Onbeperkt Premium artikelen lezen voor € 4,59 per maand

Direct abonneren

– Onbeperkt &nbsp Premium &nbsp artikelen lezen op ttm.nl

– Alle edities van TTM.nl digitaal lezen voor € 20,50 per maand

Direct abonneren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer