Uber Freight versnelt betalingen aan vervoerders • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Uber Freight versnelt betalingen aan vervoerders

Uber Freight introduceert een reeks initiatieven gericht op het ondersteunen van vervoerders en verladers om de essentiële goederen in beweging te houden. Zo biedt het bedrijf versnelde betalingen aan aan vervoerders, om hun cashflow te ondersteunen. De vraag naar essentiële goederen is snel toegenomen doordat miljoenen mensen thuis moeten blijven. Dit heeft direct invloed op de verladers en vervoerders die verantwoordelijk zijn voor het produceren en afleveren van deze goederen.

Sinds het begin van de coronacrisis in Europa heeft Uber Freight geholpen met het verplaatsen van honderden ladingen hulpgoederen, waaronder voedsel, water, persoonlijke beschermingsmiddelen en medische hulpmiddelen. Daarom biedt Uber Freight versnelde betalingen aan vervoerders zodat zij essentieel werk kunnen uitvoeren tijdens de COVID-19 uitbraak. Uber Freight versnelt betalingen aan vervoerders die ten minste één lading hulpgoederen per week vervoeren om de cashflow van de vervoerder te ondersteunen en de operationele kosten te helpen dekken. Vervoerders die hiervoor in aanmerking komen, worden tot 1 juni 2020 twee keer per week betaald.

Om alle vervoerders te helpen de nodige voorzorgsmaatregelen te nemen om hun chauffeurs te beschermen, biedt Uber Freight financiële ondersteuning voor de kosten van persoonlijke beschermingsmiddelen zoals handgels, desinfectiedoekjes, wegwerphandschoenen en gezichtsmaskers. De kosten hiervoor worden tot 100 euro per week vergoed, voor beschermingsmiddelen die tot 23 april 2020 zijn gekocht. Chauffeurs kunnen een terugbetaling aanvragen via de Uber Freight-helppagina.

In heel Europa zijn transportroutes en toeleveringsketens momenteel ernstig verstoord. Daarom maakt Uber Freight gebruik van haar technologie om te zorgen dat vervoerders blijven rijden en sneller ladingen vinden. Met Saved Lanes, te vinden in het webportaal van Uber Freight, kunnen vervoerders en chauffeurs nu terugkerende transporten zoeken en opslaan op basis van hun voorkeuren. Inclusief ophaal- en inleverlocatie en ophaaldatum. Vervoerders worden automatisch op de hoogte gebracht wanneer er overeenkomende ladingen beschikbaar zijn.

De manier van werken verandert momenteel in een snel tempo. Uber Freight helpt vervoerders en hun chauffeurs up-to-date te blijven met betrouwbare en vrachtspecifieke informatie over COVID-19. Dit omvat de meest recente informatie over reisbeperkingen van de International Road Transport Union, Mobility and Transport department bij de Europese Commissie en het International Transport Forum.

Bovenstaande initiatieven zijn aanvullend op de 24/7 service en ondersteuning van Uber Freight. Zo kunnen vervoerders altijd met iemand contact opnemen terwijl ze onderweg zijn.

Tom Christenson, Head of Europe, Uber Freight: “De veiligheid en gezondheid van vervoerders, chauffeurs en hun activiteiten, is topprioriteit voor Uber Freight. We hopen dat deze initiatieven hulp bieden om chauffeurs te beschermen. We blijven in deze tijd zoeken naar manieren om de bedrijven te ondersteunen die de toeleveringsketens soepel laten lopen en onze samenleving bevoorraden.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer