Ga naar hoofdinhoud

Volvo wil maatwerk leveren in 2017

Volvo Trucks keek vorige week vooruit naar 2017. Behalve het nieuws dat er nog dit jaar Volvo’s komen met LNG Euro 6, is er meer te melden. Ook in 2017 is Volvo Trucks namelijk vastbesloten om voorop te lopen op weg naar een milieuvriendelijke, duurzame en veilige transportsector zonder concessies te doen aan rijprestaties en snelheid. Daarnaast verwacht Volvo Trucks een nog belangrijkere rol voor maatwerkoplossingen.

Op het gebied van alternatieve brandstoffen en duurzaamheid zet Volvo Trucks haar tweesporenbeleid voort. “Enerzijds focussen we op oplossingen om efficiënter gebruik te maken van de hoge prestaties van diesel als brandstof; anderzijds richten we ons op alternatieven voor diesel”, legt Jan Fijnaut, verkoopdirecteur Volvo Trucks Nederland, uit. In 2017 zet Volvo Trucks LNG (Liquefied Natural Gas) weer opnieuw op de kaart.

Volvo Trucks blijft klanten brandstofbesparende innovaties bieden zonder concessies te doen aan rijprestaties. “Goede rijeigenschappen combineren met een laag brandstofverbruik is een veel grotere prestatie dan alleen afzonderlijk focussen op rijeigenschappen of brandstofefficiency”, verklaart Jan Fijnaut. “Onder de noemer `Save Fuel. Keep Speed` verzekeren wij transportbedrijven een brandstofbesparing tot 5 procent én een hoge gemiddelde snelheid.”

In 2017 blijft Volvo Trucks veel aandacht besteden aan het leveren van maatwerk. “Uiterste zorgvuldigheid bij het samenstellen van een voertuig was uiteraard altijd al van het grootste belang. Doordat voertuigen technisch echter steeds ingewikkelder worden en het aantal keuzemogelijkheden groeit, wordt maatwerk nog crucialer. Door dichter bij de klant te staan, zijn inzet te kennen en goed te luisteren naar wat hij nodig heeft, kunnen we samen met onze fabriek een maatwerkoplossing bieden. Hiermee optimaliseren we de inzet van het voertuig.”

Overige zaken waarmee het bedrijf klanten in 2017 blijft ondersteunen, zijn de beschikbaarheid van voertuigen en chauffeursproductiviteit. Al bij de introductie van de huidige Volvo FH in 2012 verklaarde Volvo Trucks een andere vorm van service en onderhoud te verwachten. “We gaan meer naar het pit-stop principe. Doordat trucks op afstand worden gemonitord, heeft de werkplaats alle benodigde onderdelen op voorraad. Een truck komt dan alleen nog gepland binnen en de beurt neemt minder tijd in beslag. Bovendien komt een klant niet meer voor verrassingen te staan. Hiermee willen wij de klant zoveel mogelijk ontzorgen.”

Daarnaast blijft Volvo Trucks chauffeurstrainingen aanbieden voor Code 95. “De manier waarop chauffeurs rijden, is van grote invloed op de truck, de prestaties en de winstgevendheid. Kleine veranderingen maken een groot verschil. Onze trainingen helpen chauffeurs om de juiste veranderingen te maken, brandstof te besparen, levens te redden en het allerbeste uit de truck te halen.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer