Ga naar hoofdinhoud

FNV: ‘Illegale postbusconstructie bij Wemmers Tanktransport’

Wemmers Tanktransport in het Zuid-Hollandse Bleskensgraaf bedient zich van een illegale Duitse postbusconstructie. Dat beweert FNV Bondgenoten, dat signaleert dat de Nederlandse en naar vermoeden ook Belgisch gekentekende voertuigen op papier worden verhuurd aan de Duitse ‘vestiging’. Ze leggen dan een Duitse transportvergunning van Wemmers GmbH in de vrachtauto.

Vier maal Actros 1843 LS Euro 6 voor WemmersOp deze vrachtauto’s rijden volgens FNV buitenlandse chauffeurs met Duitse arbeidscontracten. Deze chauffeurs tekenen hun Duitse arbeidscontracten gewoon op de Nederlandse bedrijfsvestiging. Ook de aansturing vindt daar plaats. Kaderleden van FNV Bondgenoten voerden afgelopen maandag  een verrassingsactie bij Wemmers Tanktransport. Een aantal chauffeurs protesteerde hiermee in Bleskensgraaf tegen de schijnconstructie.

Edwin Atema van FNV Bondgenoten: “De Duitse Steuerberater die de post openmaakt op de bedrijfsvestiging in Duitsland, was zo vriendelijk de FNV kaderleden die zich voordeden als sollicitant, door te verwijzen naar Bleskensgraaf. Hij zei: ‘Daar moet je solliciteren. Wij doen hier alleen de belastingzaken voor de firma Wemmers GmbH’. Welkom in de wereld postbusfirmavan de schijnconstructies. We zien hier maar weer hoe makkelijk het is om ze op te zetten en ermee weg te komen.”

Atema pleit er nogmaals voor om deze constructies aan te pakken: “Laat minister Schultz haar Duitse collega die over de transport gaat, maar eens vragen om de transportvergunningen van Wemmers GmbH in te trekken. Kan ze ook direct 100 extra IL&T inspecteurs aannemen. De overheid is er immers om wet en regelgeving te handhaven. Dit zouden vakbondsleden toch niet hoeven doen! Op naar de Wet Aanpak Schijnconstructies en de aansprakelijkheid voor opdrachtgevers.”

Lees hier de reactie van Wemmers Tanktransport op de aantijgingen.

Bron: FNV Bondgenoten

Eén reactie op “FNV: ‘Illegale postbusconstructie bij Wemmers Tanktransport’

  • pietje

    moeten jullie eens vragen aan de cz en ro chauffeurs hoe ze werken rijden ze te hard en loop de auto te duur dan word het verschil van hun salaris afgehaald en maken andere fouten dan moeten de oosteuropeese chauffeurs het zelf betalen en dan is er nog de cz chauffeurs die op een nl auto rijden onder het mom van subsidie en de ro chauffeurs onder een cz abreids verdrag op de kleinste enof de oudste troep moeten die mannen 3 maanden van huis en de nederlandse chauffeurs moeten het weekend vrij vragen anders worden ze gedwongen om het weekend te werken dat wemmers is kans verrot pure uitbuiting zowel voor de nl chauffeurs als de ooseuropeese ja als je daar heel erg slijmt krijgen ze alles voor elkaar zeg je waar het op staat kan je alle weekende werken denk goed na voor je gaat werken bij de firma list en bedrog geloof niet de mooie verhaaltjes die ze aan je vertellen ze zijn door en door verrot

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer